שתף קטע נבחר
 

תקדים: פקח צריך להמתין 10 דקות לפני דו"ח

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי באזור שבו מותרת פריקה וטעינה של סחורה, סביר לתת דו"ח רק אם הפקח המתין לפחות 10 דקות

"פקח אני פורק סחורה, תיכף אשוב" - הדור הבא. שופטת בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, מיכל אגמון-גונן, קבעה היום (א') כי באזור שבו מותרת פריקה וטעינה של סחורה, סביר לתת דו"ח חנייה רק אם הפקח המתין לפחות 10 דקות, כדי לבחון האם הנהג חוזר, וכדי לברר לאיזה צורך החנה את הרכב.

 

בפסק הדין שניתן בעקבות ערעור שהגיש נהג לבית-המשפט כתבה השופטת אגמון-גונן: "במצוקת החניה הקיימת, וכשהפריקה היא למקום מרוחק ולו במעט, סביר כי בעל רכב הפורק או מעמיס יחנה, יקח את הסחורה, או יסור למקום שממנו עליו להעמיס סחורה ואז יחזור לרכבו".

 

לדברי השופטת, אם בפרק זמן זה - שאמור לארוך דקות ספורות - לא ניכרים ברכב "סימני פריקה וטעינה" כנדרש, ועל מנת לקיים את הגיון החוק, על הפקח לרשום בדו"ח כמה זמן המתין עד למתן הדו"ח. השופטת קיבלה את הערעור, וביטלה את הדו"ח שניתן לנהג שעירער.

 

הפסיקה ניתנה בערעור שהגיש נהג שקיבל דו"ח תנועה בככר דיזנגוף בתל-אביב ב-2003, בעת שפרק סחורה שיועדה לאחת החנויות במקום. הנהג זוכה היום, והשופטת כתבה בהתייחסות עקרונית לסוגיה: "יש להמתין לפחות 10 דקות, כדי לבחון האם הנהג חוזר, ואז לשאול אותו לאיזה צורך החנה את הרכב. אז, אם יטען שעסק בפריקה וטעינה, ניתן לשאול לאן או מאין הביא את הסחורה, ולבדוק זאת בו במקום".

 

אגמון-גונן העירה בהתייחסות גלובלית לנושא שמטריד את נהגי ישראל מדי יום: "אגב, יש מקומות בעולם בהם מצוין כמה זמן ניתן לחנות לצרכי פריקה וטעינה, ויש כרטיסים מיוחדים לעניין זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
למצולמת אין קשר ישיר לידיעה
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים