שתף קטע נבחר

הקרב על היבוא האישי בדרך לבג"צ

היום (ד') החלה המדינה לאכוף את התקנה המגבילה יבוא אישי של רכב מארה"ב, ובמקביל מבקשת להעביר עתירה שהוגשה נגדה בעניין, לבית המשפט העליון. עו"ד של העותרת: " הפרקליטות ומשרד התחבורה בוחרים להתחמק"

מחריף המאבק על היבוא האישי: משרד התחבורה רוצה להעביר לבית המשפט העליון את הדיון באכיפת תקנה, שפוגעת באופן דרמטי ביבוא האישי. בתגובה לעתירה בנוגע לתקנה המגבילה את היבוא האישי, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, טוענים משרד התחבורה ופרקליטות המדינה כי סמכות הדיון בנושא נתונה לבית המשפט העליון בלבד. לטענת עורך הדין המייצג את העותרים, מדובר בניסיון מצד המשרד והפרקליטות לדחות את הדיון ביישום התקנה, ובכך לאפשר את אכיפתה המיידית.


שברולט קורבט - תגיע אלינו במקביל?

 

העתירה, שהוגשה על-ידי חברת "יבוא אישי ישיר", נוגעת לתקנה האוסרת יבוא מארה"ב של כלי רכב שאינם עומדים בתקינה אירופית, וזאת אלא אם יוצרו באחת ממדינות נפט"א (ארה"ב, קנדה ומקסיקו). אכיפת התקנה - שנכנסה לתוקף היום (ד') - תצמצם באופן משמעותי, עד כדי עצירה מוחלטת, את היבוא האישי מארה"ב. יש לציין כי במשך תקופה ארוכה נמנע משרד התחבורה מלאכוף את התקנה, ופתח כך את הדלת לצמיחה משמעותית של ענף היבוא האישי.

 

 

ל-ynet נודע גם כי בתגובה שנמסרה לבית המשפט המחוזי, נמנעו משרד התחבורה והפרקליטות מלהתייחס לבקשת העותרים לקבל צו-ביניים, שיורה למשרד להקפיא את אכיפת התקנה. במשרד עורכי הדין שבלת ושות', המייצג את העותרים, מתייחסים למהלך של משרד התחבורה במורת רוח, ורואים בו משום התחמקות שנועדה לעכב את הדיון בעתירה.

 

"במקום לענות לגופו של עניין, בוחרים הפרקליטות ומשרד התחבורה להתחמק", אומר ל-ynet עו"ד עופר שפירא. "כנראה שהם חוששים שבית המשפט המחוזי יקדם הרבה יותר מהר את הטיפול בתיק כל כך חשוב, ובכך יעמיד אותם במקומם".

 

פנייה וקוץ בה 

כדאי לציין כי הפנייה לבית המשפט העליון עשויה להתגלות כבעייתית. זאת לאור העובדה שהיא עשויה לחשוף את משרד התחבורה לבחינה מדוקדקת וביקורת חריפה. רמז לבאות אפשר אולי למצוא בדיון בנושא שנערך לפני כשבוע, בוועדת הכלכלה של הכנסת.

 

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן, תהה במהלך הדיון מה הניע את המשרד להתחיל לפתע באכיפת התקנה: "ברור שצריך לשאול שאלות לא פשוטות. למשל, איפה הייתה המדינה עד ירידת שער הדולר בעניין אכיפת החוק והתקנות; האם משרד התחבורה נזכר בחוק רק כשהוא רלוונטי כלכלית לגוף כזה או אחר?".

 

גם ברשות להגבלים עסקיים, לא רואים בעין יפה את צמצום היבוא האישי. עו"ד גולן קנטי, האחראי על תחום התחבורה ברשות, נימק את עמדת הרשות: "אנחנו חושבים שבמקום שלא פתחנו עדיין את הייבוא המקביל (יבוא של מותג אחד בידי מספר יבואנים, ש.ה) - שהוא העיקר מבחינתנו - ראוי לפחות לעשות את כל המאמצים לשמר את הייבוא האישי, ולו הצר, ולו המוגבל, ולו חצי האחוז, שדיבר עליו אדוני (ח"כ ארדן)".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים