בגלל החום - הרכבת מורידה מהירות
רכבת ישראל החליטה להאט את מהירות נסיעת הרכבות, עקב התחממות הפסים בעקבות השרב הכבד. ההאטה תגרום לעיכובים. הרכבת: הפסים שלנו מיועדים למזג האוויר החם ביותר
רק תחילת הקיץ, אבל מזג האוויר השרבי כבר פוגע באורח החיים. רכבת ישראל הודיעה היום (ד') בצהריים כי היא מאטה באופן מיידי את מהירות נסיעת הרכבות, עקב התחממות קיצונית של פסי הרכבת. בעקבות האטת המהירות צפויים שיבושים קשים בלוחות הזמנים, בעיקר בקווים הארוכים. כך נמסר מרכבת ישראל. במקביל, רכבת ישראל הורתה להפסיק לחלוטין את תנועת הרכבות בקו חיפה-תל אביב בשעות הצהריים, לטענתה עקב שריפה שהשתוללה באזור חדרה. מאוחר יותר הוחלט לחדש את תנועת הרכבות באיטיות, אך לוח הזמנים שובש.
נוסעי הרכבת עדיין לא יודעים, אך בשעות הקרובות צפויים שיבושים בלוחות הזמנים של רכבת ישראל, זאת כתוצאה מהגבלת מהירות נסיעת הרכבות ל-100 קמ"ש בלבד. בדיקות שערכו צוותי תחזוקת תשתיות לפסי הרכבת, עקב חשש להתחממות המתכת, גילו כי הטמפרטורה בפסים הגיעה ל-55 מעלות צלזיוס.
חום שכזה - כך הרכבת - דורש נקיטת צעדים מיידיים, כדי לשמור על רמת בטיחות נאותה. העומס המיוחד על קווי הרכבות כתוצאה מימי החג, מספר הקרונות הגדול יותר בכל רכבת יחד עם החום הגבוה, עלולים ליצור עיוותי מתכת. כתוצאה מכך נשקפת סכנת ירידה מהפסים לרכבות הנוסעות במהירות גבוהה. עוד מבהירים ברכבת כי גם בימי קור קיצוניים יש להאט את מהירות הנסיעה.
הגבלת מהירות הרכבות נכנסה לתוקפה היום, וכנראה תבוטל בשעות הקרובות. בכל מקרה, נוסעי קווים קצרים אינם צפויים לסבול מהשינויים בלוחות הזמנים. אלה ישפיעו לדברי הרכבת בעיקר על הקווים במישור החוף.
בתגובה לשאלת ynet, מה עשוי לקרות בימי הקיץ החמים יותר, מבהירים ברכבת כי אין חשש. במהלך חודשי הקיץ בודקים אנשי התחזוקה באופן קבוע את טמפרטורת הפסים, ומתאימים במידת הצורך את מהירות נסיעת הרכבות. מלבד זאת, בחודשי הקיץ - כך הרכבת - נרשמת פחות תנועת נוסעים.
לשאלה מדוע לא מותאמות המסילות בישראל לתנאי מזג האוויר, מבהירים ברכבת כי הפסים בהם נעשה שימוש בישראל, הם בעלי עמידות החום הגבוהה ביותר הקיימת. "רכבת ישראל בחרה מתוך מספר אפשרויות, בפסים בעלי עמידות הטמפרטורה הגבוהה ביותר. מידת 'החום הנייטרלי' של הפסים אצלנו עומדת על 45 מעלות, בעוד שבאנגליה היא עומדת על 25 מעלות בלבד. בכל מקרה, במידה וטמפרטורת המתכת מזנקת אל יותר מ-20 מעלות מעבר למידה הנייטרלית, מופסקת תנועת הרכבות לחלוטין", מבהירים ברכבת.