שתף קטע נבחר

 

גוגל חותרת לשיתוף פעולה קבוע עם Yahoo

על רקע הנסיון להשתלטות עויינת של מיקרוסופט, גוגל התנדבה לעזור ל-Yahoo באמצעות רתימת מערכת הפרסום שלה לשבועיים, אך כעת הניסוי נגמר. החברות מגששות לקראת המשך שיתוף הפעולה, והיחסים "ידידותיים מאוד", כדברי המנכ"ל אריק שמידט

מנהלים בכירים בגוגל הביעו ביום ה' את רצונם ליצור שיתוף פעולה בתחום הפרסום עם המתחרה Yahoo, עסקה שעשוייה להכשיל את מיקרוסופט במאמצים המחודשים לרכישת Yahoo.

 

"ניהלנו שיחות עם Yahoo ואנחנו מתרגשים מאוד מהאפשרות לעבוד איתם", אמר מייסד החברה סרגי ברין לכתבים באירוע השנתי שגוגל עורכת לבעלי המניות. "אנחנו חולקים עימם ערכים רבים", הוסיף.

 

עם זאת, לא סרגיי ברין ולא מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, היו מוכנים להבהיר לגבי טיבו של שיתוף הפעולה של גוגל ו-Yahoo, ועד כמה רחוק יהיו הצדדים מוכנים ללכת במשא ומתן. בשבועיים האחרונים שיתפו החברות פעולה במסגרת ניסוי במסגרתו הופיעו מודעות גוגל לצד התוצאות במנוע החיפוש של Yahoo. הניסוי התרחש על רקע הנסיון של מיקרוסופט להשתלטות עויינת על Yahoo, שבגללו ניסתה יאהו להעלות את מחיר הרכישה על מנת להפכה לבלתי אפשרית.

 

מכיוון שהטכנולוגיה של גוגל מספקת מודעות רווחיות יותר, הברית בין החברות תוכל לעזור ל-Yahoo להתרומם מהשפל שהיא חווה, שגם הופך אותה לפגיעה להצעות מחיר נמוכות מצד מיקרוסופט. מיקרוסופט הסכימה להעלות את הצעת המחיר שלה ל-47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה, לפני שמשכה את ההצעה מהשולחן בשבוע שעבר. אז הציע גוגל עזרה, במטרה להרחיק את מיקרוסופט.

 

יחסים חמים

"אנחנו מאמינים כי לחברות מגיעה זכות הבחירה לגבי העתיד שלהן", התייחלס ברין בכנס לנסיון ההשתלטות העויינת. "לא ניסינו לחבל בעסקה. Yahoo הייתה תחת מתקפה

ואנחנו רק רצינו לוודא שתהיה לה אפשרות מילוט". בניגוד אליו, שמידט הותיר מעט ספק לגבי האפשרות שגוגל נהנתה מהריסת העסקה. לדבריו, המניע היה דאגה מההשלכות של מצב בו ענקית התוכנה הגדולה בעולם תצבור עוד כוח ותוכל להגביל את אפשרויות הבחירה של הצרכן". שמידט תיאר את היחסים בין החברות כעת ל"ידידותיים, ידידותיים מאוד אפילו".

 

אך שותפות בין Yahoo וגוגל תעורר הנראה בדיקה מקפה של הרשויות על הפרת הגבלים עסקיים, מאחר והחברות שולטות יחדיו ביותר מ-80 אחוז משוק החיפוש המקוון בארה"ב. משרד המשפטים האמריקני כבר החל בחקירה במהלך הניסוי בן השבועיים. "אם תהיה עסקה עם Yahoo, ננסח אותה באופן שיתמודד היטב עם בעיות ההגבלים העסקיים שנידונו", הבטיח שמידט, אך לא פירט.

 

אנליסטים סבורים כי גוגל עשוייה להציע את מודעותיה בשיטת המכירה הפומבית, באופן שיאפשר גם למתחרות אחרות לרכוש מודעות. השיטה עשוייה להכפיל את רווחי Yahoo עד 2009, כך מעריך האנליסט בנג'מין שכטר.

 

לא נראה כי בעלי המניות שנכחו באירוע ביום ה' התייחסו בכובד ראש להשלכות של עסקה עם Yahoo. עם זאת, אחד מהם שאל את סרגיי ברין לגבי נישואיו הטריים, אך ברין אמר שהוא מעדיף לא לדבר על הנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים