מיקרוסופט נוטשת את מיזם סריקת הספרים
בצעד שנועד אולי להוכיח את קיומה של אסטרטגיה ברורה בתחום החיפוש, מיקרוסופט נוטשת את מיזם הסריקה וחיפוש בספרי דפוס. סטיה נאדלה, סגן נשיא בקבוצת החיפוש והפרסום המקוונת של החברה כתב בבלוג: "דיגיטציה של ספרים וארכיונים אקדמיים, אינם מתאימים יותר למיזמי החיפוש של החברה"
מיקרוסופט זונחת את המפעל לסריקת ספרי דפוס והפיכת תוכנם לבר חיפוש. "דיגיטציה של ספרים וארכיונים אקדמיים, אינם מתאימים יותר למיזמי החיפוש של החברה". כך כתב סטיה נאדלה, סגן נשיא בכירה בקבוצת הפרסום והחיפוש, בבלוג של הקבוצה ביום ו'.
צעד זה מעיד, ככל הנראה, על נחישותה של מיקרוסופט להוכיח כי קיימת אסטרטגיה סדורה להפיכת עסקי החיפוש והפרסום המקוונים שלה לרווחיים בכוחות עצמה – לאחר שעסקת הרכש של יאהו (המתמחה בתחום) לפני מספר שבועות, נכשלה.
מיקרוסופט תסגור בשבוע הבא את שני האתרים הנפרדים לספרים ומאמרים אקדמיים, ומנוע החיפוש של החברה, יפנה לאתרי תוכן ספרים אחרים. "אנחנו מאמינים שהדור הבא של החיפוש, קשור בפיתוח של מודל עסקי יציב למנוע החיפוש, ללקוח ולשותפי התוכן", כתב נאדלה. השבוע, הציגה מיקרוסופט תוכנית שבמסגרתה מחולקים קופונים, שווי ערך כסף, למשתמשים במנוע החיפוש למציאת רכישות באתרי המפרסמים.
מיקרוסופט נכנסה לעסקי סריקת הספרים ב-2005, כאשר הצטרפה למיזם Open Content Alliance, יחד עם יאהו ו-The Internet Archive. ב-2006, היא חשפה את אתר החיפוש שלה, תחת מותג MSN.
שלא כמו גוגל המתחרה, הסורקת גם ספרים המוגנים בזכויות יוצרים ומתמודדת בשל כך עם מספר תביעות משפטיות, מיקרוסופט בחרה לסרוק רק תכנים חופשיים מזכויות יוצרים (תכנים שהוגדרו כך למכתחילה או שתוקף זכויות היוצרים שלהם פג, וכעת הם ברשות הציבור).
מנוע החיפוש של מיקרוסופט, Live Search, נמצא במקום השלישי, הרחק מאחורי מנועי החיפוש של גוגל ויאהו המתחרים במדידת כמות חיפושים חודשית. מיקרוסופט ויאהו מנהלות בימים אלה משא ומתן לרכישת עסקי החיפוש והפרסום המקוון של יאהו בידי מיקרוסופט לאחר שעסקת הרכש המלא בסך 47 מיליארד דולרים התפוצצה החודש.