שתף קטע נבחר

 

הפנטגון מציע למכור לישראל 25 מטוסי הדרכה

משרד ההגנה האמריקני יציע לישראל עסקה בשווי 190 מיליון דולרים, הכוללת 25 מטוסי אימון מסוג T-6A "טקסס טריינר" וציוד נלווה. הפנטגון טוען כי ה-T-6A יוכל להחליף את מטוסי הצוקית ולחסוך לחיל האוויר 66 אחוזים מעלויות הדלק

הפנטגון הודיע הלילה (יום ג') לקונגרס האמריקני כי בכוונתו להציע לישראל 25 מטוסי אימון חדשים וציוד נלווה בשווי 190 מיליון דולרים. המטוסים מסוג T-6A "טקסס טריינר" יוכלו להחליף את מטוס הצוקית, המשמש את חיל האוויר בהדרכת חניכי קורס הטיס.

 

לפי ההצעה, שהוצגה לבית הנבחרים בוושינגטון, החוזה יינתן לחברות "הוקר ביצ'קראפט" ו"פראט אנד וויטני". בהודעה רשמית שפרסם הפנטגון נמסר כי ה-T-6A יוכל לצמצם את עלויות הדלק שמוציא חיל האוויר ב-66 אחוזים.

 

עוד נמסר כי ישראל היא זו שפנתה למשרד ההגנה האמריקני כדי לברר על "קנייה אפשרית של המטוס החד-המנועי T-6A" במטרה להחליף את הצוקית, שנבנתה לפני יותר מ-40 שנה.

 

"המטוס יוכל לשפר את הכשירות המבצעית בפעולות ובתרגילים משולבים, וכן לתרום לבניית מערכת הגנה מודרנית עבור ההגנה הלגיטימית של מדינת ישראל", נמסר מהפנטגון.

 

לפי החוק בארה"ב, כל רכישת נשק בין ממשלות דורשת אישור של הקונגרס. עם זאת, לא מדובר בחותמת גומי ולכן לא ניתן לומר כי העסקה בשלבים מתקדמים. כמו כן, שווי העסקה נאמד ב-190 מיליון דולרים וזאת, בתנאי שישראל תרכוש את כל הפריטים המוצעים בחבילה.

 

הצוקית, על-פי אתר חיל האוויר, הוא מטוס אימונים סילוני דו-מושבי המשמש למיון ולאימון פרחי-טיס בבית-הספר לטיסה. המטוס פותח על בסיס מטוס

הפוגה-מגיסטר הצרפתי, ששימש בחיל-האוויר כמטוס קרב סילוני וכמטוס הדרכה מאז יולי 1960. המטוס מסוגל להגיע למהירות מירבית של 685 קמ"ש ושוקל בין 2.5 ל-3 טונות.

 

המטוס הצרפתי הישן שופץ בתעשייה האווירית והותאם לנשיאת מנועים ומיכשור מתקדמים. אב-הטיפוס הראשון של הצוקית המריא בספטמבר 1980, ובמאי 1981 נמסר לחיל-האוויר לסדרת בחינות. לדרישת חיל-האוויר, הוכנסו במטוס שינויים נוספים, ואלה נכללו בסידרה הראשונה של מטוסי הצוקית, שהראשון בהם נמסר לחיל-האוויר ביוני 1983. עד 1986 נמסרו כל מטוסי הצוקית לחיל-האוויר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדרך החוצה? צוקית
צילום: דובר צה"ל
מומלצים