שתף קטע נבחר
 

פורשה 911 תהיה חסכונית (וחזקה) יותר

ברוח הזמנים, משפרת פורשה את הדור החמישי של ה-911, ומצהירה על ירידה של 15% בזיהום האוויר. אבל לא לדאוג - גם הביצועים שופרו ויש בשורה בתיבת ההילוכים

גם מכוניות ספורט צריכות להיענות לאופנה הירוקה. פורשה חשפה פרטים על מתיחת הפנים הראשונה ל-997, הדור החמישי של ה-911 האלמותית. והפעם, בין ההצהרות על יותר כוח וביצועים משופרים, ניתן למצוא גם הבטחה לשיפור של 15% בפליטת המזהמים (CO2), יחד עם ירידה בתצרוכת הדלק לרמה של כ-10 ק"מ לליטר. מסתבר שגם לארנקים עמוקים יש רגישות למחירי הנפט.


גרסאות ה-911 המחודשת בתמונה קבוצתית. בצהוב - קאררה קבריולה; בלבן - קאררה; בירוק - קאררה S קבריולה; בכחול - קאררה S

 

מתיחת הפנים מגיעה ארבע שנים לאחר שה-997 הגיחה לאוויר העולם במאי 2004. כיאה לפורשה, השינויים אינם גדולים - במיוחד בכל הנוגע לעיצוב. אלו כוללים תאורת יום עם נורות LED מלפנים ומאחור, פגוש קדמי חדש ויחידות תאורה שונות מאחור. וכן, שם גם נמצא עדיין מנוע הבוקסר-שישה צילינדרים שמניע את הגלגלים האחוריים.


קאררה S

 

ה-911 המחודשת תציע מנועים בנפח 3.6 ו-3.8 ליטר, כמו בעבר. הפעם, עם הזרקת בנזין ישירה, הם יספקו 345 ו-385 כ"ס בהתאמה, שיפור של 20 כ"ס לקאררה הבסיסית ו-30 כ"ס לקאררה S. וזה לא הכל. מעתה תציע פורשה, לצד תיבת שישה הילוכים ידנית, גם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ("PDK"). תיבה זו תאפשר לקאררה S להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות (לעומת 4.7 שניות עם תיבה ידנית), ולהמשיך להאיץ עד ל-300 קמ"ש.


קאררה קבריולה

 

מי שיחפוץ בביצועים טובים עוד יותר, יוכל להזמין את ערכת "ספורט כרונו פלוס", הכוללת בקרת זינוק. מערכת זו מצמצמת החלקת גלגלים בהאצה, וכתוצאה מכך מקצרת את המיאוץ הקלאסי ל-4.3 שניות בלבד. פורשה אינה מפרסמת בשלב זה את נתוני הביצועים של הקאררה הרגילה. בינתיים אין גם פרטים על הגרסאות הקיצוניות יותר של ה-911, דוגמת הטורבו, ה-GT3 וה-GT2.

 

ה-911 המחודשת תשווק באירופה החל בחודש הבא. מחיריה ביבשת הקלאסית ינועו בין 69,600 יורו (364,000 שקל) לגרסת הבסיס, לבין 88,000 יורו (461,000 שקל) לקאררה S קבריולה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מעכשיו עם מצמד כפול
קאררה S קבריולה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים