יאהו וגוגל חתמו על שיתוף פעולה בתחום הפרסום
לפי העסקה שנחתמה, תוכל יאהו להציג פרסומות של גוגל לצד תוצאות החיפוש שלה. העסקה נרקמה לאחר שהמגעים המחודשים עם מיקרוסופט כשלו. יאהו מעריכה כי שיתוף הפעולה יזרים לקופתה בין 250 ל-450 מיליון דולר בשנה הראשונה
ענקית האינטרנט יאהו הודיעה הלילה (ו') כי חתמה על עסקה לא-בלעדית עם גוגל של שיתוף פעולה בתחום החיפוש והפרסום המקוון. ההודעה מגיעה שעה קלה לאחר שהודיעה על כשלון סופי של משא ומתן מול מיקרוסופט.
על פי העסקה, שעדיין תלויה באישורים של ממונים על הגבלים עסקיים, יאהו תוכל לעשות שימוש במערכת הפרסום של גוגל (AdSense לחיפוש ולתוכן) באתרים האמריקנים והקנדיים שלה. יאהו צופה להרוויח 250-450 מיליון דולר בשנה הראשונה. תוקף ההסכם הוא ארבע שנים, עם אפשרות להארכה לעשר שנים.
העסקה עם מיקרוסופט כשלה
המאמצים של יאהו ומיקרוסופט להשגת עסקה כשלו, לאחר שמיקרוסופט כבר הודיעה בעבר היא מבטלת את הצעת המחיר שלה לרכישת ענקית האינטרנט, מאחר שהשתיים אינן מסוגלות להסכים על מחיר, וניסתה לחדש את המשא ומתן בשנית על רכישת מערכת הפרסום של יאהו.
במקביל, הפעילו גוגל ויאהו תוכנית נסיונית של שיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון. כשהסתיים הודיעו בכירים בשתי החברות כי הן מרוצים מהתוצאות אך לא פירטו עד כה, בנוגע להמשך שיתוף הפעולה.
במכתב ששלח אז מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר לעמיתו ביאהו, ג'רי יאנג, הוא גילה כי החברה הייתה מוכנה לשפר את הצעתה המקורית, ולשלם 47.5 מיליארד דולר לרכישת יאהו, לפי 33 דולר למניה (המחיר המקורי שהוצע היה 31 דולר למניה). אך יאהו התעקשה על מחיר גבוה יותר, לפי 37 דולר למניה, המשקף שווי עסקה כולל של 53 מיליארד דולר. וכעת, יאהו פנתה לזרועות גוגל.