פייסבוק: אנחנו לא מגניבים בשביל Explorer 6
העיצוב המחודש של הרשת החברתית פייסבוק, שהושק אתמול (ב') באופן הדרגתי, לא תומך באקספלורר 6, ואף ממליץ למשתמשים לעבור לגלוש בדפדפנים המתחרים. הממשק עצמו נראה מאורגן יותר אך לא מציג חידושים מסעירים. סקירה קצרה
"מצטערים, אנחנו לא מגניבים דיינו בשביל לתמוך בדפדפן שלך. בבקשו תתחברו למציאות, ותעברו לאחד מהדפדפנים הבאים: פיירפוקס, אופרה, ספארי פלוק" - זו ההודעה שמקבלים כאשר מנסים לגלוש לאתר המחודש של פייסבוק עם דפדפן אקספלורר 6.
דפדפן אקספלורר 7, אגב, כן נתמך באתר בצורה מלאה. אך משום מה בפייסבוק בחרו לא להמליץ עליו. כנראה שגם 240 מיליון הדולר שהשקיעה מיקרוסופט ברשת החברתית לא תשכנע את מפעליה להמליץ לגולשים שלהם על גלישה באקספלורר.
העיצוב החדש של פייסבוק: לא חדשני
העיצוב החדש של פייסבוק, שהושק אתמול (ב) באופן מדורג למשתמשי הרשת החברתית, עושה סדר בבלגאן ששרר באתר, ונותן לגולש מראה מאורגן יותר, אך לא מהווה חידוש של ממש ולא מוסיף אפשרויות חדשות לממשק. חשוב לשים לב שהפרסומות הופרדו, אך כעת הן מודגשות יותר.
עיקר השינוי הוא בפרופילים של חברי הרשת, שעברו לשיטה מדורגת, ומסודרים עכשיו בלשוניות (טאבים), בניגוד לצורת הרשימה הארוכה מהעיצוב הקודם. הלשונית הראשית מוקדשת לעדכונים לגבי המשתמשים (וכוללת את ה-Wall ואת ה-Feed), והלשוניות הנוספות מוקדשות לפרטים אישיים, תמונות ויישומים. לשונית נוספת מוקדשת לכל ה"בוקסות" הנוספות ששותלים היישומים בפרופיל - וכעת הם לא מעיקים על העין. בנוסף, משתמשים יכולים להוסיף לשוניות חדשות כרצונם.
היכולת להכניס שינויים אישיים לא נעצרת בלשוניות - כעת אפשר לנהל רשימות חברים אישיות, וגם ניהול היישומים עבר הליך של היררכיזציה למראה נקי יותר ויכולת ניהול טובה יותר. באופן כללי ניכר שפייסבוק עושה עם המראה החדש צעד לכיוון של רשת חברתית רצינית יותר, ומנסה להתנער מהמראה העמוס בייישומים וחסר הסדר שאפיין אותה עד כה.
סיוע בהכנת הכתבה: ניב ליליאן