שתף קטע נבחר
 

תקלה מביכה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

למרות שהצהירה כי היא מתנגדת להצבת שלטי חוצות לאורך כבישים מהירים, עושה הרשות הלאומית בדיוק את זה בכביש 4. בעקבות פניית ynet, הורו ברשות להוריד את השלט

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת על שלטי ענק לאורך כבישים מהירים, למרות שמומחים מטעמה קבעו כי השלטים עלולים לסכן את הנהגים. בדיון שנערך לפני שבועיים בוועדת הכלכלה בכנסת, בנוגע לשילוט חוצות בנתיבי איילון, הציגה הרשות לבטיחות בדרכים את עמדתה באשר להשפעה הבטיחותית של שלטים על נהגים. מנכ"ל הרשות, יאיר דורי, קבע אז כי "שילוט בנקודת הזמן הזאת - לא ראוי שיהיה בדרכים בין-עירוניות ופרבריות מהירות, כי הוא מסיט את הדעת ועלול לגרום לתאונת דרכים".

 

אלא שכעת מתגלה כי למרות ההתנגדות הנחרצת להצבת שילוט בדרכים אלה, משתמשת הרשות עצמה בשלטי חוצות לצורך מסע הסברה בנושא בטיחות בדרכים. תמונה שהגיעה לידי ynet, ואשר צולמה בסמוך לכביש המהיר מס' 4 (כביש גהה), מראה שלט ענק המכוון בבירור לעיני הנוהגים לאורכו.

 

ומה אומרים ברשות על כך? "הצבת שילוט החוצות בקמפיין "כדי שהחיים ימשכו" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נמצא באזור זה תחת אחריות הזכיינית, חברת השילוט "חוצות זהב". מבירור שעשינו מדובר בשלט בתחום השיפוט העירוני והוא נמצא תחת זיכיון של עיריית גבעת שמואל. למרות שלכאורה השלט הוצב בשטח העיר גבעת שמואל, בדקנו ומצאנו שאכן ניתן להבחין בשלט המדובר. ועל-כן ניתנה הנחיה לחברת "חוצות זהב" להסירו".


שלט חוצות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לצד כביש מספר 4

 

"שילוט גורם להיסח-דעת" 

במילים אלה בדיוק הסביר יאיר דורי לוועדת הכלכלה את התנגדות הרשות להצבת שלטי חוצות בדרכים מהירות ופרבריות: "עד ‎80% מתאונות הדרכים... נגרמות כתוצאה מהיסח-דעת, אנחנו יודעים את זה. אנחנו גם יודעים על בסיס מחקרי ששילוט גורם להיסח-דעת. מה אנחנו לא יודעים בוודאות? שבין שילוט לתאונות דרכים יש קשר חד-חד-ערכי... ולכן, כרשות שאחראית בבסיסה על בטיחות בדרכים, על הצלת חיים - כאשר יש ספק, והספק הוא גדול מאוד, אסור לקחת שוליים, ואפילו לא שוּל - ועד שלא יהיה מחקר מוכח חד-משמעית שאין קשר בין שילוט לתאונות דרכים, רק אז נוכל לבוא ולהגיד: אפשר לשלט בכל מקום".

 

את עמדת הרשות גיבש צוות מקצועי, ובראשו המדען הראשי של הרשות, פרופסור דוד שנער. יש לציין כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, אימץ את עמדת הרשות - וזאת למרות שבעבר הסכים להחזרת השלטים לנתיבי איילון.

 

מחר (ד') ייערך בוועדת הכלכלה דיון נוסף בנושא הצעת חוק פרטית של ח"כ יורם מרציאנו, לפיה תותר הצבת שלטי חוצות באיילון. ההצעה צפויה לעמוד להצבעה, וזאת לקראת העברתה לאישור מליאת הכנסת, בקריאות שנייה ושלישית. במערכת הפוליטית גברו לאחרונה ההערכות כי הצעת החוק תאושר, וחברות הפרסום יוכלו להציב מחדש את שלטי החוצות לאורך נתיבי איילון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתנגד להחזרת השילוט. שר התחבורה, שאול מופז
צילום: גיל יוחנן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים