שתף קטע נבחר

לקוי למידה תובע המכללה: תנו להיבחן בעל-פה

צעיר מנהריה, שביקש ללמוד משפטים במכללה למינהל, לא קיבל את האפשרות להמשיך לשנה שנייה - מכיוון שלטענתו הוא לא נבחן בעל-פה, למרות שהוא לקוי למידה. בעקבות כך הוא תובע את המכללה

ליקוי למידה, שלא התאפשר לו להמשיך בלימודי המשפטים במכללה למינהל בראשון-לציון, עתר לבית משפט המחוזי בפתח-תקווה, בדרישה לחייב את המוסד האקדמי לבחון אותו בעל-פה. 

 

התובע, צעיר בן 26 מנהריה - בן למשפחה שכולה ששירת ביחידה קרבית. בתביעה טען הצעיר, באמצעות עו"ד רונאל פישר ועו"ד ליטל בבג'ני, כי הוא אובחן כסובל מליקויי למידה קשים הפוגעים ביכולת הביטוי שלו בכתב, ולמרות הקשיים ובעידודה של המכללה למינהל החל בקיץ 2005 את לימודיו האקדמיים כדי להגשים את חלומו ללמוד משפטים.

 

הצעיר טען כי במהלך רישומו למכינה במכללה למינהל ולאחר שהציג את ממצאי האבחון שעבר בתיכון, הובטח לו מפורשות על-ידי יועצת המכינה כי המכללה תעניק לו את כל ההתאמות אשר קיבל בעבר - כלומר בחינות בעל פה.

 

בתביעה נטען עוד כי רק לאחר שסיים סמסטר אחד ולאחר שפנה לגורמים במכללה בנושא, הוא הופנה לאבחון ליקויי למידה. ממצאי האבחון, נטען בתביעה, הצביעו שהוא "סובל מקשיים ניכרים באבני היסוד של הקריאה, עם קשיים נלווים בכתיבה ובקשב". עוד העלו הממצאים כי הוא סובל "מלקות למידה התפתחותית ברמת חומרה קשה".

 

עוד נטען בתביעה כי הפסיכולוג, שערך את האבחון, טען בפני הצעיר כי נוכח ההגבלות בתקנון המכללה, ינתנו לו, כמו לכל סטודנט אחר, אך ורק ההתאמות המתישבות עם האמור בתקנון ולא ההתאמות המגיעות לסטודנט מהבחינה הרפואית.

למרות ממצאי האבחון, נטען בתביעה, כי המכללה הודיעה לו כי היא לא מאפשרת לו להיבחן בעל-פה בבחינות בית הספר למשפטים.

 

בתביעה נטען עוד כי חרף העובדה שניתנו לתובע התאמות שאינן הולמות ואינן משקפות את לקות הלמידה החמורה ממנה הוא סובל, הוא ניסה בכל כוחו לסיים בהצלחה את שנת הלימודים האקדמית הראשונה, אך נוכח המסלול בו נבחן נמנע ממנו לעמוד בתנאים האקדמיים הנדרשים והוא נכשל במרבית הבחינות. המכללה, נטען, הודיעה בסיום שנת הלימודים הראשונה על הפסקת לימודיו בבית הספר למשפטים.

  

עוד נטען בתביעה כי המכללה הוסיפה חטא על פשע, שפעלה בניגוד לתקנון כשסירבה לאפשר לתובע להיבחן במועד נוסף, לאחר שנעדר משתי בחינות עקב שירות מילואים. "דומה כי התנהלות זו משקפת נאמנה את הדרך הפסולה והלקויה בה בחורת המכללה לנקוט, בכל הנוגע לסטודנטים הלומדים אצלה בכלל ובנוגע לתובע בפרט".

 

מהמכללה למינהל נמסר בתגובה: "הוא התקבל ללימודי משפטים במכללה, עבר אבחון להתאמות בתנאי הבחינות, וקיבל את מירב ההקלות האפשריות בכפוף לקבוע בתקנון ובנהלי הלימודים במכללה. בחינה בעל פה אינה עולה בקנה אחד עם הדרישות האקדמיות של ביה"ס למשפטים ולכן איננה אפשרית. מהות הלימודים וההכשרה המקצועית האקדמית בלימודי משפטים אינה מאפשרת להתרשם ולבחון כישורים רלבנטיים באמצעות בחינה בעל פה. נהלים אלו היו ידועים לסטודנט מראשית קבלתו ללימודי משפטים במסלול האקדמי המכללה למינהל. אנו מקפידים ליידע את הסטודנטים הלומדים במכללה בדבר המגבלה האמורה, על מנת לאפשר לכל סטודנט את חופש הבחירה ללמוד היכן שהוא חפץ".

 

עוד נמסר כי "בשנים האחרונות התקבלו ללימודים במכללה סטודנטים רבים בעלי ליקויי למידה, אשר לאחר אבחון קיבלו התאמות בתנאי הלימודים והבחינות בכפוף לנהלים ולתקנון המוסד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטודנט. אילוסטרציה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים