שתף קטע נבחר
 

מופז: לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת

בתגובה להצעת אי האמון בממשלה שהגישה סיעת יהדות התורה, בנושא חילול שבת על-ידי קווי תחבורה ציבורית, הבהיר שר התחבורה שאול מופז: לא אתן ידי לשינוי הסטטוס קוו, ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת

שר התחבורה מרגיע את החרדים: לא יהיה שינוי בסטטוס-קוו, ולא תהיה תחבורה ציבורית בשבת. "אני לא אתן יד לשינוי הסטטוס-קוו. מדובר בנושא מאוד רגיש, שמאזן בין הרצונות של אוכלוסיות שונות בעם". כך אמר היום (ב') שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, בתשובה להצעת אי-אמון בממשלה שהגישה סיעת יהדות התורה, בנושא מצב התחבורה הציבורית והתרבות מקרי חילול השבת.

 

ח"כ יעקב כהן, שנימק את הצעת האי-אמון, טען כי בחיפה נפתח לאחרונה קו אוטובוס חדש, הפועל בשבת. זאת, בהפרה לכאורה של הסטטוס-קוו בנוגע להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. "זה צעד חמור. זו הרמת יד ופגיעה בשבת קודשנו", אמר כהן לחברי הכנסת והוסיף אזהרה: "ובעת כזו, כשמדינת ישראל ניצבת בפני איומים ואנו זקוקים לשמירה - אין שמירה כי שבת המלכה מחוללת".

 

בתגובה, הסביר מופז כי מדובר בשירות חדש שמפעיל המשרד, ונועד להסעת אזרחים מאזורי בילוי. "אין שינוי בסטטוס-קוו, ולא הוספנו קווים. המשרד השיק 'קווי לילה', שמסיעים אנשים שמבלים בסופי השבוע, ובכך מונע את נהיגתם תחת השפעת אלכוהול. התוכנית מוכתרת בהצלחה בכל הערים - זה פרויקט מציל חיים, והוא מופעל במסגרת הסטטוס-קוו".

 

"כל נסיעה היא סיוט"

כהן הקדיש חלק נכבד מדבריו לתיאור מצבה של התחבורה הציבורית בישראל. "אי אפשר לתאר את הסבל של האוכלוסייה, בעיקר בקווים הבינעירוניים. התחנות עמוסות, ולפעמים רואים יותר מ-100 איש עומדים בשמש היוקדת ובגשם. כל נסיעה הופכת לסיוט ומעמסה. בעיית התחבורה הציבורית הפכה לבעיה הומניטארית. האם אנחנו בסין? באפריקה?".

 

לדברי כהן, מצבה העגום של התחבורה הציבורית פוגע בראש ובראשונה בשכבות החלשות. "הצעת האי-אמון מייצגת אוכלוסייה גדולה, למעלה ממיליון תושבים שאינם בעלי רכב. לאחרונה עוד ייקרו את התחבורה הציבורית, במקום לתת תמריץ". עוד טען כהן כי הפתרון טמון בהמשך הפרטת התחבורה הציבורית: "במקומות שהייתה הפרטה, שופר השירות ועלה מספר הנוסעים... אין עיני צרה באגד - אבל היכן שיש תחרות, יש שיפור".

 

בפנייה אישית למופז, הביע כהן גם ביקורת מרומזת על כך ששר התחבורה מתמקד היום בנושאים שאינם קשורים לעבודת המשרד: "אתה היום מועמד לניהול המדינה - אבל ציבור האזרחים מצפה שתנהל את התחבורה, שתפתור את המצוקה... אני שואל אדוני השר - אתה בעל עבר עשיר בעשייה, פיקדת על צבא ישראל - דבר פשוט כזה אי אפשר לפתור?!".

 

 

"תחבורה ציבורית במקום תשתית"

בתגובה לדברים הקשים של ח"כ כהן, אמר מופז כי משרד התחבורה פועל כיום ליישום אסטרטגיה המעדיפה השקעה בתחבורה ציבורית על-פני השקעה בתשתיות. "המשרד שבראשו אני עומד קיבל החלטה אסטרטגית לשנות את נקודת האיזון - מהשקעה בתשתיות, ולהסיט אותן לכיוון תחבורה ציבורית... נכון,

התחבורה הציבורית טעונה שיפור, אבל המודעות שלנו הביאה לשינוי".

 

בדבריו, העלה מופז טענה אותה הוא מרבה להציג מאז נכנס לתפקידו, ולפיה ישראל נמצאת בפיגור של 30 שנה בתשתיות התחבורה הציבורית, וזאת בהשוואה למדינות המערב. עוד אמר מופז כי משרד התחבורה משקיע כיום מיליארדי שקלים במטרה לתקן את המצב: "ניתן למנות מספר רב של פרויקטים בעלות מיליארדי שקלים כמו רכבות, נתיבי תחבורה ציבורית, רכבות קלות, ועוד".

 

פרויקט נוסף אותו מקדם המשרד בימים אלה הוא הקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית, שאמורה להביא לשיפור בשירות הניתן לציבור הנוסעים, וכן לשפר את השילוביות בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים.


פורסם לראשונה 28/07/2008 20:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דן בשבת? לא אם זה תלוי במופז
צילום: אורן אגמון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים