כל ההתחלות: לך על דחייה, אחי, זה הכי הכי
שפע יפהפיות חוללו סביב, לא ראינו אף גבר. מבחינתנו זה היה אירוע שיא, ששילב רוחניקיות בשמלמלות אווריריות עם צפוניות במחוכי לייקרה צמודים. אלוהים, כמה יופי נשי. ממש מטריד. שמעיה נכנס לפעולה. לקראת פסטיבל הסינגלס בבית אורן
הזמן: שקיעה של יום שבת.
המיקום: מסיבת בריכה.
משפט הפתיחה: "כל זמן שיהיה לי פרצוף – לך יהיה איפה לשבת..."
הדובר: שמעיה. נשען על הגדר הבריכה חומד במבטיו נערה ביישנית.
הנערה מחייכת לעצמה אבל ממשיכה ללכת.
אני קצת נגעל.
"שמעיה, איך חשבת שהיא תגיב כשאתה אומר לה כזה משפט?" אני שואל אותו.
- "ראית שהיא חייכה? זה הכל..."
שפע יפהפיות חוללו סביב, לא ראינו אף גבר. מבחינתנו זה היה אירוע שיא, ששילב מצויין רוחניקיות בשמלמלות אווריריות לצד צפוניות במחוכי לייקרה צמודים. אלוהים, כמה יופי נשי. ממש מטריד.
"מה שאתם לא מבינים", אמר שמעיה כאילו שוחח עם כיתה של תלמידים, "זה שאפשר ליהנות גם ממפגש קטן, גם אם הוא לא הולך לשום מקום. זה מה שנקרא פלירטוט".
אספר לכם על שמעיה. זה האיש שהביא לשיא את היכולת לחדור אל הבחורה כבר במשפט הראשון. אלה לא המילים, זה המבט בעיניים, השובבות, הביטחון העצמי.
"תגידי, את לובשת תחתוני חלל?"
- "הא???"
"כי התחת שלך לא מהעולם הזה!"
או מישהי אחרת:
"יש לך מראה בכיס?"
- "לא, למה?"
"כי אני ממש רואה את עצמי בין הרגליים שלך!"
להיות בכאן ובעכשיו (צילום: י. רפיק)
לפני כמה שנים, כשנפרדתי מאשתי, יצא לי לשבת עם שמעיה באיזה פסטיבל וללמוד את תורתו בעניין התחלות עם נשים, "תהיה הכי ישיר", זכרתי בערך את מה שהוא אמר אז; "בנות לא אוהבות ערמומיות".
כל החיים העניין הציק לי. נכון שתמיד היו לי חברות, אבל תמיד הפריע לי האלם שאני נתקף למראה בחורה שאני רוצה. בנערותי מעולם לא שלפתי את חרבי מהנדן ולא צחצחתי מילות פיתוי. טיזינג מלחיץ אותי. נולדתי ביישן ועל אף סלבריותי הקיקיונית - ביישן נשארתי.
במסיבת הבריכה שהתקיימה לא מזמן נזכרתי במשפט ההוא של שמעיה, "תהיה הכי ישיר". ובעודנו נשענים על הגדר, אני שתיתי עראק אשכוליות והוא בירה, בוחנים את היפהפיות מסביב, סחתי לו כך:
"אתה יודע שאני עדיין מפחד להתחיל עם בחורות".
- "לא אתה לא. כבר ראיתי אותך עובד".
"כן. בחורות שאני לא רוצה אני מסובב בלי בעיות. אבל בחורות יפות מכניסות אותי לאלם".
- "אז אתה לא מפחד מלהתחיל עם בחורות, אתה מפחד ממשהו אחר. אתה מפחד לחטוף ריג'קשן".
שמעיה לא מפחד מדחייה (ריג'קשן, בשפתו המאונגלזת), זאת ניתן לזהות על נקלה. הוא פשוט חוצפן. פעם שמעתי אותו אומר לבחורה: "העיניים שלך כחולות כמו... המים בשירותים אצלי בבית" - והיא צחקה מזה. גם אני. זה היה כל כך ספונטני ולא מתוכנן. היה ברור שיש כאן מישהו חמוד. ועוד משהו – להפגין פתיחות כזו משדר לבחורה ביטחון.
"אז אתה לא מפחד מריג'קשן? גם מכוסיות-על?"
- "להפך, אני הולך אליו. גם ריג'קשן זה יחס. זה המהות של פלירט, מגע קצר. אין בי שום צורך לייגע את הבחורה בדיבורים עמוקים או באשליה עתידית של מערכת יחסים. זאת הטעות של כולם".
"בניגוד אלי, נגיד?"
- "בניגוד לכולם שכל כך רציניים, כל כך לא ברגע, שהם מאבדים את הבחורה. שמע, זה לגמרי רוחני בבא".
רצינות - המחלה של האגו
כמו הרבה חרמנים, שמעיה עוטף את תורתו באיצטלה רוחנית. אלא שיש לו הרבה מעריצים, והקייס שלו אינו מופרך בכלל: כל התורות מדברות על השאיפה לחיות טוטאלי, במלוא המודעות, כאן ועכשיו. מי שנוכח ברגע חי את חייו בשלמות, ולהפך, אם תתחיל להתפזר על מחשבות וציפיות לעתיד, אתה נהיה לא-אותנטי ומזויף.
"אתה פשוט מפחד מהסטירה אז אתה לא במשחק. מתחיל רק עם מי שקל לך".
- "נגיד", אני אומר.
"אל תגיד נגיד. זאת הנקודה: שיעור ראשון בחיים - בכל דבר בחיים - זה ללכת אל האתגר. איפה שיש סיכוי לדחייה, לשם ללכת".
- "הפוך על הפוך".
"לא! הפוך רק פעם אחת: הפוך את הריג'קשן למטרה! אתה בא כבד, מפחד לעצבן אותן, אני לעומת זאת פשוט פלרטטן טיזר... הנה, קבל".
הוא קורא לבחורה קטנה ועכברית ומדגים את הנקודה:
"סליחה, אני וחבר שלי התערבנו מהי התנוחה האהובה עלייך. אני אמרתי דוגי והוא אומר את למעלה. מי ניצח?"
-"שניכם טעיתם", משיבה הבחורה.
"היא אוהבת מיסיונרי", הוא לוחש לי.
"את אוהבת מיסיונרי?" אני שואל אבל העכברית כבר יצאה לדרכה בקידה עמוקה.
"הבנת?"
- "טוב, מה אתה מביא לי ילדה עכברית? ברור שכאן אין בעיה".
"אצלי יופי, בניגוד אליך, בכלל לא קובע. אני מתחיל עם כל אשה... זוכר את ההיא מהמדבר?"
(בלי לחשוף יותר מדי פרטים, זו בחורה ענקית, שאחרי לילה איתה הודיע לי שמעיה בפסקנות: "אח שלי, מצאתי מאיזה צד של הלחמניה מרוחה החמאה").
"אוקיי. אתה הקואצ'ר שלי עכשיו. אז מה אתה בעצם אומר? שאני צריך לתת לה את כל הסיבות לדחות אותי, ואם היא לא עושה את זה – היא שלי?" אני שואל.
- "כן. תתחיל איתה במוכנות שהיא תעיף אותך. תתחיל בלהראות לה שהיא נחשקת".
"זה מנמיך אותי!" אני מוחה.
- "אני לא חושב שזה מנמיך אותך לחשוק באשה. הרי המאסטר (אושו) אמר 'רצינות היא מחלה של האגו'. אז תבוא בלי אגו. בגלל זה להתאמן בלחטוף ריג'קטים זה אימון רוחני!"
"פעם היה לי פעם משפט ענק: 'שכבת פעם עם מישהו מתוך רחמים?'"
- "טו-אוב! הנה, בוא נלך על זאת".
"סליחה... סליחה! כן את, בואי רגע. רצינו להודיע לך שזכית. את הבחורה הכי יפה במסיבה הזאת. ואת יודעת מה הפרס?"
"אתה?" היא שואלת.
"טו-אוב! חכי לי ברחבה. אני תכף בא".
איזה מלך.
מזדהה עם החלשים
אחרי שעתיים, הלומי אלכוהול, אנחנו עומדים בתור לפיצה. "סליחה", הוא קורא לשתי בנות שכמעט חולפות על פנינו, אחת בלונדינית תמירה ויפה במיוחד והשנייה גם יפה, רק קצת יותר דחוסה ומוצקה מחברתה. הוא פונה אל הבלונדה במבט ממיס: "את יודעת שאת נורא יפה?"
בגלל דברים כאלה אני מת על שמעיה: הוא מסוגל להגיד את המובן מאליו בפנים כל כך מעריצות ובהבעה כזו מתפעלת ותמימה, שלרגע נדמה שהן שומעות את זה בפעם הראשונה. משפטי פתיחה הכי מתוחכמים, כמו המשפטים הכי נדושים, נשמעים אצלו אותו דבר!
אני לעומתו מלא היסוסים: דבר ראשון – נבוך בשביל החברה האחרת, זאת שניצבת בצילה של החברה היפה. מזדהה עם החלש והקטן אני, תמיד. ודבר שני – אלם. תמיד הייתי הכי מאוויים, במיוחד מבנות גבוהות, שבעתיים מגבוהות שהן גם יפות. לרגע לא הייתי, לא כאן ולא עכשיו. אבל שמעיה, כולו מסונוור מאורה של הבלונדה, ממשיך בנחישות להתעלם מהשנייה, מספר עכשיו על מעללי החתול שלו – איך הוא מצליח למצוא נושאים כאלה טיפשיים כל כך בקלות? – ואז מציע לה במתק: "אולי אחר כך מתישהו תבואי אלי הביתה ללטף לי את החתול..." וזיק שובב נדלק בעיניו.
עכשיו לכולנו ברור שהחתול שהוא מדבר עליו נמצא בין רגליו. "ולך, יש חתול?" הוא חוקר את הגוצה, שנרתעת כשהשיחה מוסטת לפרווה שלה. גם הבלונדה מאבדת ריכוז, אלא ששמעיה מחזיק אותה ביד, ובזמן שהיא מסתודדת עם חברתה הוא מאמן אותי באוזן: "תמיד תנסה לגעת במשהו שלה. צמיד, מצית, קח ממנה סיגריה, אבל הכי טוב ביד. ככה אתה יודע אם יש לאן להתקדם, כי אם היא נרתעת אחורה, אתה ישר לוקח צעד אחד אחורה. הגוף לא משקר..."
"בואו נלך לשתות משהו", אני מציע להציל את המצב.
כולנו ניגשים לבר, וכששמעיה מפנה אלינו את גבו ומזמין משקאות אני נשאר עם שתי הבנות לבד, שמיד מתחילות להתלחש ולהביט סביב. אין לי מה לומר. אולי משהו על החתול שלי שאוהב להתחכך באורחים?
אה! הוא חוזר עם שני בקבוקים ושתי כוסות ומציל את המצב. הוא מתחיל לגרגר אל מול פני הבלונדה הענקית, והיא צוחקת ומגרגרת למולו, ואני לא מאמין למראה הקואצ'ר שלי שמשתטה כקופיף רעב. לנוכח מחזה הזוועה החברה הגוצה עוזבת. עכשיו זה סופי: שמעיה זכה בטרף. הוא מחבק אותה כאילו הם יחד שנתיים ומתגאה: "כמה היא יפה..."
אשתי השנייה
אחרי שהיא הלכה הוא מסביר לי: "שמת לב שהיא נגעה בעצמה בצוואר כל הזמן? זה אומר משהו".
- "מה זה אומר?"
"לא יודע, אתה המורה הרוחני מבין שנינו, תגיד אתה".
- "בשבילי זה אומר סוג של תנועת התגוננות", אני אומר.
"או שהיא היתה צריכה לגעת בעצמה כדי להאמין ששני חתיכים כמונו מתחילים איתה".
- "אבל מתי זה מפסיק להיות פלירט ומתחיל להיות הטרדה מינית?" אני תוהה בקול.
"די, אל תגזים. זה מאוד ברור: אם זה יוצר תחושה טובה, אם הדיבור הוא הדדי, אז אין בעיה".
- "לי תמיד יש תחושה של פריצת גבולות".
"זה עניין של טיימינג ומקום. נשים נמצאות בראש אחר באוניברסיטה ובראש אחר במועדונים. זה אנחנו שתמיד אותו דבר!" צוחק שמעיה. "תגיד, מי הבחורה הכי יפה ושהכי מאיימת עליך פה?"
(אני מסתכל סביבי) "אף אחת".
- "נו, תתאמץ", מאיץ בי שמעיה.
"טוב. זאת".
- "אז תקרא לה ותאלתר משהו", אומר שמעיה.
"אוקיי... סליחה? סליחה, את יכולה לבוא רגע?"
- "כן?" היא שואלת.
"זה מדהים, את נראית בול כמו אשתי השנייה!"
- "באמת? כמה פעמים התחתנת?"
"פעם אחת", אני משיב.
- "טו-אוב!" צוהל שמעיה.
- רפיק הוא מנהל מרכז אומ לאהבה ומדיטציה,
יזם פסטיבל "סינגלס" ליחידים בלבד, שיתקיים בבית אורן בט"ו באב 14-16.8 (פרטים באתר המרכז)