שתף קטע נבחר
 

משבר? טויוטה מעסיקה 4,500 "מובטלים"

4,500 עובדים של טויוטה ממפעל שהושבת, יזכו לשלושה חודשים של בטלה יחסית. והכל בגלל מדיניות היצרנית, לפיה לא מפטרים עובדים בזמנים קשים

הרווחים יורדים, המכירות צונחות ומפעל הייצור מושבת כדי לצמצם את המלאים - אבל 4,500 עובדים של טויוטה שלא עושים כלום לא יפוטרו. בפעם הראשונה בתולדותיה, טויוטה נאלצת ליישם במציאות את הפילוסופיה שהופכת אותה לאחד ממקומות התעסוקה הנחשקים ביותר בתעשיית הרכב: לא מפטרים עובדים בזמנים קשים.

 

ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי מפעלי הייצור בסאן-אנטוניו ופרינסטון ייסגרו לשלושה חודשים, במטרה לצמצם מלאים של כלי רכב גדולים הסובלים מביקוש נמוך. אלא שבניגוד ליצרניות אחרות, שמציעות לעובדים לפרוש בתנאים טובים או פשוט מפטרות אותם באופן זמני או קבוע, בטויוטה החליטו שלא לפטר אף אחד. 4,500 עובדים שנשארו בלי תעסוקה, ימשיכו לקבל שכר מלא כאילו הם נמצאים בפס הייצור. ואת שלושת חודשי ההשבתה, הם יבלו בפעילויות אחרות: סמינרים על ההיסטוריה של טויוטה, הכשרה מקצועית לשיפור יעילותם, ואפילו פעילות חברתית לשיפור פני שכונות מצוקה. כן, במקום לייצר טנדרים, הם יצבעו בניינים וישתלו פרחים.


עובדים במפעל טויוטה בארצות הברית. הייצור הופסק - העובדים לא יפוטרו

 

מסתבר שלפי הפילוסופיה של טויוטה, שעד עתה לא נבדקה במציאות, אין לפטר עובדים רק בגלל שחלה פגיעה ברווחים - אם זה לא הכרחי. לכן היפנים החליטו למנוע את הקיצוצים הכואבים, ולספוג את ההפסדים: לפי ההערכות, עלות המשך העסקתם של העובדים עומדת לבדה על יותר מ-50 מיליון דולר. וזה עוד לפני שמתייחסים לאובדן ההכנסה מהפסקת הייצור - בגובה של כמיליארד דולר.

 

אלא שבטויוטה יודעים היטב שעובד מרוצה הוא עובד טוב - וזו גם הסיבה שעובדי טויוטה אינם מאוגדים ב-UAW, איגוד עובדי תעשיית הרכב. התעשייה האמריקנית ידעה לא מעט צרות מהאיגוד הזה, שנודע בשביתות הרבות שהוא כופה על יצרניות הרכב, במטרה לשפר את תנאי העסקתם של העובדים ולמנוע פיטורים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה סקויה. הייצור הופסק לשלושה חודשים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים