שתף קטע נבחר
 

ועכשיו בתמונות אמיתיות: מאזדה קאזאמאי

קודם קיבלנו איורים, אחר-כך איורי מחשב, ועכשיו תמונות של הדבר האמיתי: קאזאמאי, רכב שטח קומפקטי לתצוגה של מאזדה

מאזדה פרסמה תמונות ופרטים על הקאזאמאי, מכונית תצוגה חדשה הרומזת על רכב שטח קומפקטי עתידי. מדובר במכונית נוספת מסדרת מכוניות התצוגה של היפנים, שהחלה עם הנגארה ונועדה להרגיל את הציבור לשפת העיצוב של היצרנית. שתיים ממכוניות התצוגה הללו, הקאזה ונגארה, אף הופיעו בתערוכת אוטומוטור האחרונה.


 

 

הקאזאמאי אינה מתוכננת להגיע לייצור, אבל אלמנטים מסויימים מעיצובה צפויים להגיע לדגם סדרתי - רכב שטח קומפקטי שיתבסס על פלטפורמת פורד קוגה, כלומר פלטפורמת הפוקוס, ויתחרה בניסאן קאשקאי ודומיו. וזה אומר כי למעשה מדובר בגרסת הפנאי של מאזדה 3, המכונית הנמכרת ביותר בישראל שמבוססת בעצמה על הפוקוס.


 

כיאה למכונית תצוגה, לקאזאמאי יש עיצוב ייחודי, ובעיקר שונה מהמקובל בעולם הרכב. גם מידותיה חריגות - נתוני הרוחב (193 ס"מ) ובסיס הגלגלים (278 ס"מ) נדיבים לרכב שטח קומפקטי, נתון האורך ממוצע (452 ס"מ), ונתון הגובה דווקא צנוע - 150 ס"מ בלבד. זאת, לצורך העיצוב הספורטיבי וככל הנראה על חשבון המרווח בתא הנוסעים - שמתאים לארבעה בלבד. מיותר לציין כי מידת הגלגלים - 265/45 וחישוקי "22 - נועדה רק לצורכי הרושם, ואינה צפויה להגיע לדגם סדרתי כלשהו של מאזדה בעתיד הנראה לעין.


 

לדברי היפנים, הקאזאמאי מצוידת בדור הבא של מערכת ההנעה של מאזדה: מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, הצורך 30% פחות דלק ממנוע ה-2.0 ליטר הקיים, ותיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה. פרטים בנוגע לדרך בה הושג החסכון המתואר, נתוני ביצועים או הספק, לא פורסמו. הקאזאמאי מצוידת בהנעה כפולה, אם כי דגם סדרתי יציע לבטח גם אפשרות להנעה קדמית.

 

מאזדה תציג את הקאזאמאי בתערוכת הרכב של מוסקבה, רוסיה, ב-28 באוגוסט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים