קרייזלר רוצה להשתחרר מווייפר
דודג' וייפר מבית קרייזלר, מכונית ספורט שרירית שמיוצרת בעבודת יד, מחפשת בעלים חדשים. קונצרן קרייזלר, הנלחם על עצם קיומו, הודיע כי נבחנות מספר הצעות רכישה
רק זה היה חסר לחובבי המותג קרייזלר. אחרי שמועות עיקשות על פשיטת רגל קרובה, הודעות על חיפוש נמרץ אחר שותפות עסקית אפשריות ונתוני מכירות גרועים, מעדכנת הנהלת הקונצרן כי היא בוחנת הצעות רציניות לרכישת מכונית הספורט וייפר - למעשה מותג נפרד בתוך קרייזלר ואחת המכוניות המרשימות של עולם הרכב האמריקני. "אנחנו מוכנים לבחון הצעות אסטרטגיות שהונחו על שולחננו, והנוגעות לדודג' וייפר", אמר היום (ד') בוב נרדלי, יושב ראש קרייזלר, בהודעה רשמית לעיתונות. ובמילים פשוטות ומעט פחות עדינות: אנחנו מחפשים רוכשים.
- קרייזלר מחפשת שותפות לייצור כלי רכב
הניסיון למצוא רוכש עבור דודג' וייפר, מכונית ספורט שרירית מאד וייחודית, אינו מפתיע. למרות שמדובר בהיקף פעילות קטן מאד ביחס לגודלו של הקונצרן, השלישי בגודלו בארה"ב, וייפר היא עסק בעייתי. הרכבת המכונית בעבודת יד, הצורך לפתח מומחיות ולהשאר מעודכנים בשוק מכוניות ספורט מתוחכם ותובעני, הן פעולות שאנשי הכספים בקרייזלר, הנלחמים בצניחה חדה של כ-25% השנה במכירות, ישמחו לוותר עליהן. כדאי להזכיר כי המפעל בדטרויט, בו ממוקם פס הייצור הייחודי של המכונית הקיצונית, אמור להסגר בכל מקרה עד אמצע 2011.
דודג' וייפר הוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט בשנת 1989, עדיין כאב-טיפוס. דודג' החלה בשיווק המכונית רק ב-1992, ובמרץ השנה נמכרה המכונית ה-25,000 שיוצרה עד כה. ב-2003 נמכרו אמנם למעלה מ-2,000 וייפרים, אך מינואר ועד יולי השנה עמד המספר על פחות מ-700.