מתגבשת תוכנית להקמת שדה תעופה במגידו
בימים אלו מתגבשת תכנית להקמת נמל תעופה בינלאומי במגידו. השדה החדש יוכל לטפל ב-4 מיליון נוסעים בשנה, יפחית את הלחץ בנתב"ג ויקל על תושבי הצפון
האם יהיה אח בינלאומי לנתב"ג? על פי הודעתו של גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד התחבורה, בימים אלו מתגבשת תוכנית להקמת נמל תעופה בינלאומי במגידו.
בימים אלו מגיע לסיומו סקר על צורכי תעופה שמבצע האלוף במיל' הרצל בודינגר. בהתאם לתוצאות הסקר, מתגבשת המלצה לבנות שדה תעופה בינלאומי במגידו, במקום הצעה קודמת להקים שדה תעופה בחיפה.
"שדה כזה יוכל לטפל ב4- מיליון נוסעים בשנה, יפחית את הלחץ על נתב"ג וגם יקל על תושבי הצפון", אמר מנכ"ל משרד התחבורה.
ההשקעה בשדה תעופה בינלאומי במגידו תסתכם בכ200- מליון דולר. משרד התחבורה כבר במגעים עם המועצה האזורית מגידו, שהביעה חשש כי במגידו ייבנה "מרכז מסחרי שלידו נמל תעופה" כמו שלטענת רבים נעשה במקרה של נתב"ג.
בינתיים נשלמות ההכנות לבניית מגדל הפיקוח החדש של נתב"ג, שייבנה בצמוד לטרמינל 3 ויהיה בגובה של 75 מטר. מיקום המגדל נקבע סופית ובקרוב יתחילו עבודות התכנון.
בגלל בחירת המיקום למגדל, נאלצה חברת אל על לבטל את בנייתו של האנגר מטוסים חדש, שבמיקומו המתוכנן היה מסתיר לפקחים במגדל החדש את שדה הראיה.
מגדל הפיקוח הנוכחי הושאר במקומו בתנב"ג אחרי בניית טרמינל הנוסעים החדש והוא נותן לפקחים שדה ראייה מוגבל.