סלקום מקימה חנות מוזיקה מקוונת
החברה צפויה להשיק לקראת סוף השנה חנות מוזיקה מקוונת, שתאפשר להוריד מוזיקה למחשב עם דגש על מוזיקה ישראלית
סלקום מקימה בימים אלה חנות מוזיקה מקוונת שעתידה להתחרות בחנות התוכן החדשה של רשת פרטנר (orange). כחלק מהמהלך המקיף, חתמה רשת סלקום עם חברות המוזיקה הגדולות בישראל, והיא מקיימת בימים אלה מגעים עם חברות נוספות. החנות המקוונת של החברה תוקם על ידי לוגיה, חברת התוכן של סלקום.
בחנות החדשה, שצפויה להיות מושקת בסוף השנה, יהיה ניתן להוריד שירים או אלבומים שלמים למחשב, ומשם להעביר אותם למכשיר הסלולרי או לנגן מוזיקה. התשלום יבוצע באמצעות החשבון הסלולרי או באמצעות כרטיס אשראי. עדיין לא ברור איך תהיה הגנת זכויות היוצרים על השירים (DRM). כבר היום מציעות חברות הסלולר רכישת מוזיקה, אולם ניתן להאזין לה רק במכשירים הסלולרים.
בשונה מהחנות שפרטנר צפויה להשיק, סלקום שחרתה על דגלה השקעה במוזיקה הישראלית, תשקיע את מרבית המשאבים בפרסום ויצירה של מוזיקה מקומית. עדיין טרם ידוע מה יהיה מחיר השירים והאלבומים בחנות הוירטואלית וטרם ידוע מה יהיה ההיצע בחנות.
מוזיקה מחוץ לסלולרי
הכניסה של חברות הסלולר לשוק המוזיקה המקוונת יוצרת להן מקור הכנסה נוסף, וצפויה להרחיב משמעותית את שוק ההורדות החוקיות בישראל. בתחרות בשוק הסלולר ניכרים מאמצים רבים של החברות לא להישאר מאחור ובלא מעט מהמקרים אנו עדים לראות השקות של מוצרים או שירותים דומים בחברות בתזמון כמעט זהה, כפי שקורה כאן.
כיום קיימות למפעילות הסלולר אתרי תוכן המאוכלסים גם בשירים ובאלבומים מלאים של מוזיקה אבל הורדת השירים מתבצעת אך ורק למכשיר הסלולרי. המהלך שמתכננות חברות הסלולר צפוי להביא את המשתמשים לצרוך תוכן באמצעות המפעיל הסלולרי גם במחשב וגם באמצעים אחרים (כדוגמת הטלוויזיה).
מסלקום נמסר כי החברה אינה מתייחסת לכוונותיה או לפעילותה העתידית בנושא.