שתף קטע נבחר

 

אחרי מרצדס: גם ב.מ.וו רוצה מכונית כלאיים

ב.מ.וו תציג בפריז סדרה 7 עם הנעת כלאיים, המשלבת מנוע V8-בנזין ומנוע חשמלי צנוע. את המערכת פיתחה בשיתוף מרצדס, שתציע אותה ב-S קלאס

שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו למרצדס בפיתוח הנעת כלאיים, התשובה הגרמנית החלקית (בינתיים) ללקסוס היפנית, יניב בפריז שתי מכוניות חדשות. על הראשונה, מרצדס S400 בלו-הייבריד דיווחנו לכם לפני ימים אחדים, וכעת אפשר לספר גם על ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד (ActiveHybrid). גרסת ב.מ.וו לשיתוף הפעולה היא עדיין מכונית תצוגה, אם כי תגיע לייצור כמעט ללא שינוי, וככל הנראה במקביל לגרסת מרצדס, שמתוכננת לשיווק בסוף 2009. בשני המקרים מדובר במה שמכונה כלאיים למחצה (Mild Hybrid), מה שאומר שמנוע החשמל משחק תפקיד משני בלבד.


ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד. מכונית כלאיים לתצוגה, בינתיים

 

המתכון שמשמש את ב.מ.וו הינו כמעט זהה לזה של מרצדס: מורידים את המצבר ואת מחולל זרם החילופין (אלטרנטור) הרגילים, ומוסיפים למנוע הבנזין מצברי ליתיום-יון ומנוע חשמלי בעל 20 כ"ס. מנוע זה, שמצבריו נטענים בין היתר מאנרגיית הבלימה, נועד בעיקר להפעלת מערכות החשמל של המכונית (אורות, מיזוג, מערכת שמע), וגם כדי לשפר את ביצועי מנוע הבנזין. מעבר לכך הוא מסייע בהפחתת תצרוכת הדלק וזיהום האוויר הממוצעים ב-15%, כך לטענת ב.מ.וו.


שינויים מינוריים לעיצוב לשיפור האווירודינמיות

 

מנוע החשמל ממוקם בצמוד לתיבת ההילוכים האוטומטית של ה-7, אך בניגוד למרצדס שהתקינה את המצברים בתא המנוע, במכונית הכלאיים של ב.מ.וו המצברים נמצאים בתא המטען. כמו ה-S400, גם לאקטיב-הייבריד יש מערכת עצור-סע, המדוממת את המנוע בעצירה לחסכון בדלק.


 

ב.מ.וו משדכת את מערכת הכלאיים לגרסת ה-750i של מכונית הפאר הגדולה, לה מנוע V8 עם צמד מגדשי טורבו ו-407 כ"ס. ייתכן כי גרסה סדרתית תעשה שימוש במנוע צנוע יותר, שיפיק תועלת רבה יותר מתוספת המנוע החשמלי. האקטיב-הייבריד תוצג בתערוכת פריז לצד ה-7 החדשה, שנחשפה בתמונות לפני כשלושה חודשים ותערוך אף היא הופעת בכורה בתערוכה. השתיים כמעט זהות בעיצובן, למעט שינויים קלים בגרסת הכלאיים לשיפור תיעול האוויר מסביב למכונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו סדרה 7 אקטיב-הייבריד
המצברים מאחור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים