גולשים מתלוננים: תפוז חשפה פרטינו האישיים
שינויים בממשק של אתר הפורומים והקהילות תפוז גרמו לחשיפת מידע שהגולשים סימנו כפרטי וסודי, לרבות הודעות בפורומים סגורים. תפוז: "אכן אירעה תקלה"
שינויים בממשק של אתר הקהילות תפוז אנשים גרמו לחשיפת פרטיים אישיים של הגולשים, לרבות הודעות שכתבו הגולשים בפורום סגורים, ומבטיחים כביכול פרטיות מלאה וסודיות לחברים בהם.
גולשים רבים בתפוז מתלוננים בימים האחרונים, כי השינוי הפך את הפרטים המוסתרים בכרטיסים האישיים שלהם לגלויים לכל עין.
"בכל הכרטיסים האישיים מופיעים שמות הפורומים והקומונות בהם כתבנו הודעות, כולל השורה הראשונה מתוך ההודעה. ומדובר גם על דברים שנכתבו בקומונות סגורות", כתבה הגולשת תמי בפורום המשוב הרשמי של תפוז. בתשובה קיבלה תמי הנחיות לשינוי הגדרות פרופיל המשתמש שלה, על מנת להחזיר את המצב לקדמותו. ג
ולשים שהפכו את הפרטים הגלויים לחסויים נאלצו לחזור על התיקון מספר פעמים, מאחר שהמערכת לא שמרה את השינויים.
"פרטיות לא צריכה להיות ברירת מחדל"
אורי צציק, מנהל פרוייקטים בתפוז, הגיב לתלונות הגולשים, ציין כי מדובר בתקלה נקודתית והתנגד להסתרה גורפת של הפרטים האישיים השמורים במערכת: "ההנחה שהפרטיות היא ברירת מחדל היא שגויה מיסודה. צריך לאפשר פרטיות ושליטה במידע, זה ברור, אבל זה לא צריך להיות ברירת המחדל. אני מסכים שצריך לשמור על מה שבחרו בעבר וזו אכן היתה טעות, אבל להגדיר מראש של כל הפרטים יהיו חסויים זו טעות.
אני חושב שהגישה הראשונית ברשת היא של שיתוף מידע. מי שכותב רשומה רוצה בדרך כלל שאנשים יקראו אותה, מי שמפרסם תמונה שאינה פרטית רוצה בדרך כלל שאחרים יקראו אותה, מי שכותב הודעה בפורום רוצה לקבל תגובות עליה ולדון בנושא".
תגובת תפוז
מתפוז נמסר בתגובה: "תפוז השיקה מערכת משודרגת של העולמות האישיים של גולשיה, זאת לאחר תקופת ניסיון של חודש, במהלכה התנסו 1,500 גולשים בגרסת האלפא של המערכת. לצערנו בעת ההשקה אכן אירעה תקלה אשר תוקנה בתוך זמן קצר. אנו מתנצלים אם יש גולשים שחשו נפגעים כתוצאה מכך". פירוט הפרטים שנחשפו לא נמסר לנו.