שתף קטע נבחר
 

עכשיו זה רשמי: הסינים מגיעים ארצה

שתי יצרניות רכב סיניות הכריזו על נציגיהן בישראל. שנחאי אוטומוטיב הגדולה תעשה תשווק אצלנו בעזרת לובינסקי, בייד הקטנה יותר חוברת לכלל תעשיות

שתי יצרניות רכב סיניות מצהירות כי הן מוכנות להתחיל ולשווק את תוצרתן בישראל. הבעיה: בינתיים אין למכוניות אלה תקינה אירופאית. חברת דוד לובינסקי, יבואנית מכוניות פיז'ו וסיטרואן לישראל, מדווחת היום כי זכתה בזיכיון לייבוא מותגי חברת SAIC, יצרנית הרכב הגדולה בסין. חברת כלל תעשיות הודיעה במקביל כי תהיה נציגת יצרנית הרכב BYD.

 

עושה עלייה: SAIC

את שמה של יצרנית הרכב SAIC (ר"ת של Shanghai Automotive Industry Corporation) פגשתם בערוץ הרכב לראשונה כבר לפני כשש וחצי שנים. מאז התפתחה היצרנית, והפכה לקונצרן רכב לכל דבר ועניין לאחר שהשתלטה על נאנג'ינג (Nanjing). כיום נחשבת Saic ליצרנית הרכב וחלקי הרכב הגדולה בסין, עם היקף ייצור של קרוב ל-1.7 מיליון כלי רכב בשנה. מרבית הייצור מכוון לשוק המקומי המתפתח במהירות.


 

משתפת פעולה עם רובר

הופכת לקונצרן

 

דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי, אמר בתגובה לפניית ynet כי מכוניות SAIC מתוכננות על-ידי הקונצרן לעמוד בתקנים האירופאים עד אמצע שנת 2009. רק אז תהיה אפשרות להביאן לישראל. בהודעה לעיתונות הוא מבהיר כי תחילת שיווק מקומי של מגוון מוצרי הקונצרן מתוכנן לסוף שנת 2009. כמובן בכפוף להשגת התקינה האירופאית המחייבת. עוד אומרים בלובינסקי כי ישראל נבחרה להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שיהנו מייצוא מכוניות מתוצרת SAIC.

 

תכירו: BYD

היצרנית הסינית השניה שמתכננת להגיע יום אחד לישראל, היא בייד (BYD). היום מדווח כי נחתם הסכם ייצוג בלעדי בין הסינים לחברת כלל תעשיות.  בהודעה לעיתונות נמסר כי כלל מתכוונת להתמקד בפעילות יבוא מכוניות חשמליות והיברידיות מתוצרת הסינים. כן מבהירים בכלל כי תחילת ייבוא כלי הרכב האמורים, אותם הם מגדירים "כחלק מההתמקדות של כלל  תעשיות בתחום האנרגיה הירוקה", כפופה לקבלת האישורים הנדרשים לייבוא רכב לישראל. במילים אחרות, כל עוד המכוניחות הסיניות האמורות לא יזכו לתקינה אירופאית, וזון נראית בינתיים רחוקה למדי, לא יגיעו כלי הרכב האמורים לישראל.


 

על בייד (Byd) הסינית סיפרנו לכם עוד לפני שנתיים, כאשר עשתה היכרות ראשונה עם העולם המוטורי שמחוץ לסין. חטיבת הרכב של הקונצרן הגדול הוקמה למשעה עוד ב-2003, לאחר רכישת יצרנית הרכב המקומית סינצ'ואן. כיום מייצרת בייד מספר דגמים בקטגוריות שונות כולל מכוניות חשמליות, חלקי רכב ועוד. כיום מייצרת החברה כ-200,000 מכוניות בשנה, ומתכננת להגדיל בקרוב את פוטנציאל הייצור ב-300,000 יחידות נוספות.

 

נשיא הקונצרן, וואנג צ'ואנפו, נשא לפני כשנה דברים בפני התקשורת, והדהים את עולם הרכב בהערכות אופטימיות ויוצאות דופן. לא רק שטען כי הוא מתחייב להפוך את בייד ליצרנית הרכב הגדולה בסין עד 2015, אלא שאף הגדיל ואמר כי הוא משוכנע שהיצרנית תהיה הגדולה בעולם עד 2025. אנחנו חוזרים - יצרנית הרכב הגדולה בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים