אחרי החגים: הסיניות יגיעו ארצה
מכוניות ראשונות מתוצרת שנחאי אוטומוטיב הסינית (SAIC) ינחתו בישראל כבר אחרי החגים. בשלב ראשון מתכננת היבואנית לשווק בארץ משפחתית עם מנוע 1.8 ליטר. עוד מוקדם יותר יאלצו הסינים להסדיר תקינה אירופית
ביום ה' האחרון (25.9) סיפרנו לכם לראשונה כי חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן לישראל, חתמה על זיכיון לייצוג מקומי של יצרנית המכוניות הסינית שנחאי אוטומוטיב (SAIC). היום אנחנו כבר יכולים לגלות לכם כי מכוניות ראשונות של יצרנית הרכב הסינית הגדולה ביותר, ינחתו בארץ כבר אחרי החגים. מטרת הגעה המוקדמת: בדיקת התאמתם של דגמים שונים לשוק המקומי. כפי שדיווחנו, תחילת שיווק אינה צפויה לפני סוף שנת 2009, לאחר שהיצרנית תעמוד בתקנים האירופאים המחייבים.
בשלב ראשון תשווק חברת דוד לובינסקי רק דגם אחד מתוצרת שנחאי אוטומוטיב - משפחתית המבוססת על דגמי חברת רובר הבריטית, אותה רכשה היצרנית הסינית. מדובר ב-"Roewe 550", מכונית משפחתית המבוססת על פלטפורמה מקוצרת של רובר 75 זצ"ל. ה-550 תוצע עם יחידת מנוע בנפח 1.8 ליטר והספק של 150 כ"ס, עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. אורכה 462 ס"מ, רוחבה 183 ס"מ וגובהה 148 ס"מ. היא תוכננה במרכז העיצוב של SAIC בבריטניה, אך מיוצרת כמובן בסין.
- רובר חוזרת לחיים, תחת השם Roewe
דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי, אומר היום כי מחירה הצפוי של המכונית עדיין אינו ידוע, אך הוא מעריך כי היא כאשר יחל שיווקה, היא תתחרה במכוניות קוריאניות מקבילות. כוונתו של מנור היא כי ה-550 תמוצב בקבוצת שווי שימוש 2, וזאת כדי שתהיה אטרקטיבית מספיק עבור ציי רכב וחברות ליסינג. אם כך, נראה שמחירה העתידי יהיה בסביבות ה-100 עד 105 אלף שקלים.
יש להזכיר כי למרות התכניות המפורטות והאופטימיות מצד היבואנית, נכון לעכשיו לא ניתן לשווק מכוניות סיניות באירופה או בישראל, הנסמכת על תקינת הרכב האירופאית. באירופה הועלו בשנים האחרונות לא מעט חששות באשר לכלי רכב מתוצרת סינית, בעיקר בכל הנוגע לרמת הבטיחות שהן מציעות כיום. מספר מבחני ריסוק שנערכו על-ידי גופים מוכרים בעבר הלא-רחוק, חשפו בעיות בטיחות חמורות במכוניות הסיניות הנבדקות. בתעשיית הרכב האירופית רואים בעין לא אוהדת גם העתקות המרכב הבוטות של מספר יצרניות סיניות.