קמפיין חדש למועצת יש"ע: לוחמנות - אאוט
"יתפוצץ בפנים", "אבו בלוף" - לא עוד. המתנחלים מנסים לחזור לשורשים ולהראות גם לאולמרט מדוע אסור לוותר על השטחים, באמצעות הקמפיין הפרסומי הנרחב: "יש כמיהה לאמת היהודית"
בימים בהם ראש הממשלה קורא לוותר על השטחים, קשה שלא להבחין במתקפת הנגד של המתנחלים. שלטים ירוקים, באנרים באינטרנט ועוד, שקוראים: "יהודה ושומרון - הסיפור של כל יהודי". מאחורי הקמפיין עומד מטה הסברה חדש של מועצת יש"ע - שוויתר על הקו הלוחמני ומנסה לרכוש את אהדת הציבור בדרך קצת אחרת.
"יש היום כמיהה בקרב הציבור להתחבר לאמת היהודית והציונית, משהו שמערכת החינוך בין היתר דאגה לרוקן מתוכן, וזה הזמן הנכון", מסביר יושב ראש מועצת יש"ע, דני דיין. בפרסומים מוזכרים סיפורים תנ"כיים ואחרים מההיסטוריה היהודית, שהתרחשו ביהודה ושומרון. זהו הצעד הראשון של מטה ההסברה שנחנך בשבוע שעבר, בראשו עומד יקיר שגב.
שלטי חוצות - אבל לא רק
עד היום בחרה מועצת יש"ע לנקוט בגישת הסברה ביטחונית, עם ססמאות כגון "יתפוצץ בפנים" ו"אבו-בלוף". לפי מטה ההסברה,
המטרה כעת היא "לנהל שיח פוליטי בצורה אמיתית ולחזור לבסיס, כלומר למה אנחנו נמצאים ביהודה ושומרון, ולמה אם לא נהיה - אז הדבר יהווה פגיעה באופן היהודי והציוני של מדינת ישראל".
"אני לא אומר שהקמפיין שהיה עד היום לא הצליח", אמר דיין ל-ynet. "עובדה שאנחנו עדיין ביהודה ושומרון ובכל שנה אנחנו גדלים מבחינה אוכלוסייה. מעבר לזה, אני חושב שאם הדיון הוא ביטחון מול דמוגרפיה, הוא יהיה רדוד ולא אמיתי".
הפרסומים אינם רק בשלטי חוצות, אלא גם על גבי אוטובוסים, אינטרנט ותשדירי רדיו. בכוונת מטה ההסברה להזמין את הציבור לטיולים במהלך חול המועד סוכות.
השלב הבא בקמפיין יכלול פעילות באוניברסיטאות עם תחילת שנת הלימודים האקדמית.
בכוונת מועצת יש"ע להפוך אתרים - בהם תל שילה, סוסיא וגוש עציון - ולהפוך אותם למוקדי תיירות נוסח עיר דוד שבירושלים. דיין מוסיף: "אני מאמין שבאמצעות הקמפיין הזה אפשר שתוך מספר שנים מאות אלפי ישראלים יבקרו במקומות האלה".