ב.מ.וו מוציאה את מיני לניסוי חשמלי
ב.מ.וו תשווק 500 מכוניות מסוג מיני E עם הנעה חשמלית, וללא זיהום אוויר. המכירה תהיה בשיטת הליסינג, ובתום תקופה של כשנה המכוניות יוחזרו לב.מ.וו
ב.מ.וו תחל בניסוי של 500 מכוניות חשמליות - תחת שם המותג מיני. לדגם קוראים בפשטות "E" (קיצור של Electric, חשמלי), והוא יאפשר נסיעה ללא פליטת מזהמים ישירה מהמכונית. 500 היחידות יוצעו ללקוחות בארצות הברית בלבד - בקליפורניה, ניו-יורק וניו-ג'רסי. ב.מ.וו תמסור את המכוניות ללקוחות בעסקת חכירה (ליסינג), ובתום תקופה של כשנה הן יחזרו לרשותה לביצוע בדיקות, לאחריהן ככל הנראה יושמדו.
מיני E. חשמלית ללא זיהום וטווח נסיעה של 240 ק"מ
המיני E מבוססת על העירונית המצליחה, כאשר במקום מנוע בעירה פנימית יש לה מנוע חשמלי ומצברי ליתיום-יון. מצברים אלה, ששוקלים 260 ק"ג, מזניקים את משקל המכונית ל-1,465 ק"ג, למרות שאין שינוי כלשהו במידות לעומת מיני רגילה. הם גם גורמים לכך שכושר ההעמסה של המכונית - לנוסעים ומטען - מוגבל מאוד: רק 195 ק"ג. וזה אומר שהנהג והנוסע יצטרכו להיות רזים יחסית. ל-E אין מושבים אחוריים, ונפח תא המטען צומצם אף הוא לטובת המצברים, ועומד על 60 ליטר בלבד.
החשמלית של מיני תציע מנוע עם 204 כ"ס ו-22.4 קג"מ, שיאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 152 קמ"ש. הגבלה זו נועדה לשפר את טווח הנסיעה, שיעמוד על כ-240 ק"מ. ב.מ.וו תספק ללקוחות שישתתפו בניסוי מטען-קיר מיוחד, שמאפשר טעינה מהירה של המצברים. במקום כ-24 שעות לטעינה באמצעות שקע 110 וולט או יותר מארבע שעות לשקע 240 וולט, יאפשר המתאם טעינה מלאה בתוך 2.9 שעות בלבד. המטען המיוחד מתאים לחניות נעולות בלבד, מה שאומר כי לקוחות שאין להם חנייה ננעלת לא יורשו להשתתף בניסוי.
במקום מד סל"ד - מד המציג כמה אחוזי טעינה נותרו במצברים
מב.מ.וו נמסר עוד כי המכונית צורכת 28 קילו-וואט שעה של חשמל לטעינה מלאה, מה שמעניק לה תצרוכת חשמל של 8.3 ק"מ לקילוואט-שעה. בתא הנוסעים, הנהג יוכל לראות כמה חשמל נותר במערכת, זאת באמצעות מד טעינה המחליף את מד הסל"ד מאחורי ההגה. במד המהירות הממוקם במרכז הקונסולה, הוסיפו מהנדסי ב.מ.וו שני מחוונים - האחד מציין כמה כוח מבזבז המנוע, השני כמה הוא מקבל חזרה באמצעות שימוש באנרגיית הבלימה - שמאפשרת הארכת טווח הנסיעה בכ-20%.
המיני E תוצע בעיצוב אחד בלבד, כשכל 500 המכוניות זהות לדגם שנחשף בתמונות, ויוצג בהמשך בתערוכת לוס-אנג'לס. וזה אומר מרכב אפור עם גג כסוף, תג ממוספר בצדי המרכב וציורי תקע צהובים על הגג ובמקומות נוספים. צבע צהוב ניתן למצוא גם בתא הנוסעים, על המראות ובמסגרת הגג.
תא הנוסעים בצהוב, לשני נוסעים בלבד
את המיני E יצטרכו הלקוחות לתחזק בקפדנות - עם טיפולים כל 5,000 ק"מ או חצי שנה. את אחזקת המכונית ניתן יהיה לבצע רק במרכזי שירות מיוחדים של ב.מ.וו, בהם יוצבו אנשי מקצוע שהוכשרו לטפל במכונית חשמלית.
ומה עם שיווק סדרתי מלא? נכון לעתה, בב.מ.וו לא מתחייבים על שיווק של ה-E או רכב דומה בקרוב. בטווח המעט רחוק יותר, הם מסבירים, תוצע ב.מ.וו חשמלית כלשהי - אך נכון לעתה לא ידוע באיזו מכונית מדובר, תחת איזה מותג היא תשווק או מתי זה יקרה.