שתף קטע נבחר
 

חברת ההיי-טק מודו פיטרה 54 עובדים

החברה מבצעת בחודש האחרון מהלך ארגוני על רקע המשבר הפיננסי ולקראת שלב הייצור ההמוני של המוצר, במסגרתו קלטה החברה במקביל לפיטורים 37 עובדים חדשים

חברת מודו (modu) מבצעת מהלך של פיטורי עובדים על רקע המשבר הפיננסי ולקראת שלב הייצור ההמוני של המוצר. במהלך החודש האחרון פיטרה החברה 54 עובדים וקלטה במקביל 37 עובדים חדשים. בסך הכל, קטנה מצבת כוח האדם של החברה ב-17 משרות (7% מסך העובדים) ובתום המהלך עומד מספר העובדים במודו על 260 איש.

 

 

במסגרת ההתארגנות מחדש, מצמצמת החברה את פעילות המטה בכפר סבא, פותחת מרכז פיתוח תוכנה בגליל ומגייסת כאמור קבוצה של מהנדסי פיתוח תוכנה לטלפונים סלולריים שיפעלו במשגב שבגליל ובקרואטיה.

 

עם השלמת המהלך יגיע מספר משרדיה של מודו לחמישה: מטה החברה בכפר סבא, משרד מכירות באוסטריה, משרד עיצוב תעשייתי והנדסה מכאנית בקוריאה וכאמור, מרכזי פיתוח תוכנה בגליל ובקרואטיה.

 

מודו נוסדה בשנת 2007 על ידי דב מורן, היזם שהמציא את ה-Disk on Key. המוצר שפיתחה מודו מציע מהפכה באופן שבו נשתמש בטלפון הסלולרי שלנו, באמצעות ניוד מידע, כמו אנשי קשר והודעות SMS, ממכשיר למכשיר.

 

"בכאב רב מהדקים את החגורה"

בחברה מציינים, כי ההתארגנות מחדש נועדה להיערך בצורה אופטימלית להשקת המוצר הנמצא בימים אלו בשלבים מתקדמים לקראת ייצור המוני. מספר מפעילים ומפיצים ברחבי העולם הסכימו עד כה למכירת גרסתו הראשונה של המוצר, ובנוסף סוכמה מכירת גרסתו השניה של מודו למפעילים מובילים במדינות גדולות.

 

סמנכ"ל השיווק של מודו, צחי וייספלד, מסר ל-ynet: "בחודש האחרון, עקב המשימות החדשות שלנו לקראת יציאת המוצר בהקדם האפשרי, קלטנו 37 אנשים בתחום התוכנה, בגליל ובקרואטיה. בהתאם, אנחנו מחליפים אנשים אחרים שהמשימות שלהם פחות קריטיות בשלב הזה".

 

לדברי וייספלד, הקיצוץ היה רוחבי והקיף מחלקות רבות בחברה: מכירות, שיווק, מטה, וכן בפרויקטים עתידיים שהוחלט להפסיקם בשלב זה.

 

וייספלד הוסיף, כי המשבר הפיננסי הגלובלי אינו משפיע ישירות על החברה, אך הוא מתבטא בקושי לגייס כספים ומשקיעים.

 

וייספלד: "המצב העולמי לא קל לאף אחד. המצב לא משפיע עלינו מבחינת שווקים או מכירות, מאחר ואנחנו לא מוכרים בפועל. המוצר שלנו דווקא מתאים גם בשווקים בהם המחירים יורדים, כי הוא מוריד עלויות למפעילים ומאפשר לאנשים לרכוש את המוצר בחלקים, במקום להתחייב לסכומים גדולים ולתקופות גדולות.

 

"עד היום גייסנו 85 מיליון דולר, והסיטואציה היום היא שקשה לגייס השקעות והכסף צריך להספיק ליותר זמן. אנחנו רוצים להגיע לנקודת הגיוס הבאה עם מספיק כסף, ולכן היינו צריכים להתאים את עצמנו למציאות החדשה, ונאלצנו בכאב רב להדק את החגורה. זו המציאות, אבל אנחנו מחויבים ובטוחים בהצלחתנו העתידית".

 

מתי צפויה השקת המוצר?

 

"בתקופה הקרובה אנחנו נכנסים לשלב הייצור ההמוני, ומשם זה כבר יהיה תלוי במפעילים בכל מדינה ומדינה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגרסה הראשונה בדרך להפצה. מודו
צילום: עומרי לוי
מומלצים