שתף קטע נבחר
 

סבסטיאן לואב - אלוף הראלי בפעם החמישית

נהגה הצרפתי של קבוצת סיטרואן עשה בדיוק את הנדרש ממנו במירוץ שנערך ביפן. מקום שלישי בסיום מאפשר לו לחגוג כבר עתה את תואר האליפות החמישי ברציפות - הישג מדהים

בעוד עיני חובבי הספורט המוטורי מופנות למסלול אינטרלגוס בברזיל, שם יוכרע הערב הקרב המותח על אליפות העולם בפורמולה 1, הוכרע הקרב באליפות העולם בראלי (WRC). סבסטיאן לואב הצרפתי, אלוף העולם בארבע השנים האחרונות, זכה לנעול את הקרב במירוץ שנערך הבוקר ביפן הגשומה. אבל אפשר להבין את העניין המועט יחסית שתפסה האליפות הזו - אחרי הכל, לואב ניצח השנה ב-10 מירוצים מ-14, וסיים באחד משלושת המקומות הראשונים בשניים האחרים. זכייתו באליפות הייתה צפויה.

 

את המירוץ שנערך ביפן סיים לואב במקום השלישי, שהבטיח לו את האליפות. נהג סיטרואן נמנע באופן מובן מלקחת סיכונים מיותרים, ואיפשר לשני נהגי פורד הבכירים, מיקו הירבונן ויארי מאטי לאטבלה, לסיים לפניו במקום הראשון והשני בהתאמה. למרות נהיגה זהירה, החליק לואב בתנאים קשים לקראת הסיום, ואיבד זמן רב. אך מקומו השלישי הספיק כאמור, והוא שמר על פער של 10 נקודות בצמרת. גם אם לא יסיים את המירוץ האחרון, והירבונן ינצח אותו ויזכה ב-10 נקודות, יהיה סך הנקודות של שני הנהגים זהה, אך ללואב יותר נצחונות. צמד נהגי פורד עשו את כל שיכלו כדי לדחות את ההכרעה, ולתת לקבוצה סיכוי לזכות לפחות באליפות היצרניות. כרגע מפגרת פורד אחרי סיטרואן ב-11 נקודות.


לואב חוטף מקלחת של שמפניה מעמיתיו אחרי (עוד) זכיה באליפות הנהגים (צילום: איי אף פי)

 

למרות הזכייה הידועה מראש, כדאי לזכור כי מדובר בהישג חסר תקדים: מדובר באליפות עולם חמישית לפנומן לואב - יותר מכל נהג אחר בהיסטוריה של אליפות העולם במרוצי ראלי. השיא עמד עד היום על ארבע זכיות, והיה משותף ללואב, טומי מאקינן ויוהא קאנקונן. אם לא די בכך, כדאי לזכור שזו אליפות חמישית ברציפות של נהג קבוצת סיטרואן, שיש מי שהכתירו אותו כ"מיכאל שומאכר של מרוצי הראלי".

 

"זה בהחלט מגיע לו", אמר לרויטרס מיקו הירבונן, נהג קבוצת פורד, שהיה יריבו העיקש ביותר בעונה הנוכחית. "כולם יכולים לראות שהוא זכה השנה ב-10 מרוצים. עשיתי כל מה שיכולתי. אני פשוט אצטרך לנסות שוב בשנה הבאה". דברים אלה מסכמים אולי טוב מכל את המצב באליפות העולם בראלי בשנים האחרונות: שאר הנהגים עושים כמיטב יכולתם, אבל זה פשוט לא מספיק כדי לנצח את לואב, שמוכיח פעם אחר פעם שהוא הטוב מכולם.

 

והוא טוב מכולם בכמעט כל תנאי המסלול האפשריים: עפר, אספלט, כורכר, ואפילו שלג וקרח. רוצים הוכחות? בבקשה: מאז החל להתחרות בסבב ה-WRC ב-1999, זכה לואב בלא פחות מ-46 מרוצי ראלי - יותר מכל נהג אחר בהיסטוריה של הסבב העולמי, ובפער עצום.

 

רבים רואים בלואב נהג מושלם: קר-רוח, ממוקד, ומאוד-מאוד מהיר. אך יש מי שלא מתלהב מסגנון הנהיגה שלו: הנהג הצרפתי ידוע כמי שנוהג חלק יחסית, באופן שאינו מותיר את הצופים פעורי פה, בניגוד לחלק ממתחריו. לואב מסוגל לעשות זאת, אך בצדק אינו מוצא בכך כל תועלת. זאת מתוך תובנה שנוסחה על-ידו בעבר בצורה מאוד אלגנטית - "כשאתה נוסע הצידה, אתה לא מתקדם". אבל גם מי שאינו מתלהב מסגנון הנהיגה שלו, חייב להודות: לואב הוא הנהג המצליח ביותר בתולדות מרוצי הראלי, ואת זה מוכיחים שעון העצר וארון הגביעים שלו.

 

אז מה נשאר לאלוף הצרפתי? עם מרוץ אחד עד סוף העונה, יסייע לואב לקבוצת סיטרואן לזכות באליפות היצרניות. "השגנו מחצית מהיעדים שהצבנו לעצמנו בעונה הנוכחית", אמר היום מנהל קבוצת סיטרואן, אוליבייה קווסנל. "עכשיו אנחנו חייבים להתמקד בזכייה באליפות היצרניות". ועם נהג כמו לואב מאחורי ההגה של מכוניתם, קשה לראות משהו או מישהו שימנע מהקבוצה מלהשיג גם את המטרה הזו.

 

ראלי יפן - תוצאות  

1. מיקו הירבונן, פורד, 10 נקודות

2. יארי-מאטי לאטבלה, פורד, 8 נקודות

3. סבסטיאן לואב, סיטרואן, 6 נקודות

4. כריס אטקינסון, סובארו, 5 נקודות

5. פר גונאר אנדרסון, סוזוקי, 4 נקודות

6. טוני גארדמייסטר, סוזוקי, 3 נקודות

7. מת'יו ווילסון, פורד, 2 נקודות

8. פטר סולברג, סובארו, נקודה אחת

 

אליפות הנהגים, לאחר המירוץ ביפן

1. סבסטיאן לואב, 112 נקודות - אלוף

2. מיקו הירבונן, 102 נקודות

3. דני סורדו, 59 נקודות

4. יארי-מאטי לאטבלה, 50 נקודות

5. כריס אטקינסון, 50 נקודות

6. פטר סולברג, 41 נקודות

7. פרנסואה דובאל, 22 נקודות

8. הניג סולברג, 22 נקודות

 

אליפות הקבוצות

1. סיטרואן, 175 נקודות

2. פורד, 164 נקודות

3. סובארו, 93 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סבסטיאן לואב. הנהג הטוב מעולם?
צילום: AFP
במהלך המירוץ ביפן
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים