שתף קטע נבחר
 

הלקוחות מבקשים להגדיל את מספר ימי האשראי

בדיקת חברת BDI: כ-51% מהחברות במשק התבקשו בידי לקוחותיהן להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם. כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים

מתגבר מחנק האשראי במשק: כ-51% מהחברות בישראל מדווחות כי לקוחותיהן ביקשו להגדיל את ימי האשראי הניתנים להם. כך עולה מבדיקה שערכה חברת ביזנס דאטה ישראל (BDI). 

 

 

רוב החברות שנעתרו לפניית הלקוחות, כ-45%, הגדילו את ימי האשראי ב-30-16 ימים. כ-21% נוספות הסכימו להגדיל את ימי האשראי של לקוחותיהן ביותר מ-30 ימים. כ-6% מהן הגדילו את ימי האשראי ביותר מ-46 ימים.

 

עוד עולה מהבדיקה כי מתחילת השנה, כ-27% מהחברות ביקשו מלקוחותיהן להעמיד עבורן בטחונות נוספים.

 

לפי BDI, חלה הרעה מסוימת במוסר התשלומים של לקוחותיהן של כ-42% מהחברות. הרעה זו התבטאה, בין היתר, בהיווצרות פיגורים שלא בהסכמה, בהחזרות צ'קים ובחובות פתוחים. כ-3% מהחברות הנסקרות ציינו כי ההרעה במוסר התשלומים היתה משמעותית.

 

נתון נוסף שמפרסמת BDI הוא כי כ-41% מהחברות פנו למערכת הבנקאות על מנת להגדיל את מסגרת האשראי. הגדלת מסגרת האשראי טרום המשבר, מעידה על רצונן של חברות להתכונן להרעה עתידית במוסר התשלומים של לקוחותיהן.

 

בדיקת BDI הקיפה מאות חברות בינוניות וגדולות במשק הישראלי. הנתונים מייצגים את התנהגות החברות מתחילת השנה ועד היום, כך שהם מתייחסים גם לתקופת טרום פרוץ המשבר, גם לתקופה בה החל המשבר להסתמן וגם אחרי פרוץ המשבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרעה במוסר התשלומים
צילום: index open
מומלצים