סרטון פרסומת במייל: חיילי צה"ל עם פונפונים
אם קיבלתם במייל סרטון בו מופיעה חבורת חיילים רוקדת עם פונפונים שלכאורה צולם בהיחבא. אל תחשבו כי צה"ל הקים נבחרת מעודדים - מדובר בפרסומת ויראלית למוצר טיפוח לגברים
בימים האחרונים מופצת בדואר האלקטרוני פרסומת למוצר טיפוח לגברים, הנראית כמו סרטון ויראלי ביתי שצולם במחנה אימונים או בסיס צבאי.
בסרטון באורך של כ-20 שניות בשם Viral, נראים אנשים כשהם לבושים מדים, עם כומתה בכותפת, רוקדים עם פונפונים כמו מעודדי ספורט, וברקע נשמע קול של שניים המצלמים אותם.
אחד מהמצלמים אומר "קלוט את אלה עם הפונפונים", הם צוחקים, ובורחים כשמי שמגלמת את המדריכה או המפקדת בסרטון מבחינה בהם. בשלב זה מסתיים הסרטון. לכל אורכו המצלמה רועדת, והתמונה אינה ממוקדת, יש לשער שבכוונה.
אין ציון לפרסומת
בשום שלב של הסרטון לא מצויין שמדובר בפרסומת, ולא מופיע סמליל או אזכור של מותג כלשהו. על פי כללי הצבא, לחיילים בצה"ל אסור להשתתף בפרסומות מסחריות - אך במקרה שמדובר בשחקנים המגלמים חיילים בפרסומות בטלוויזיה, מופיע הכיתוב המוכר "המציגים אינם חיילים".
אולם שולח הסרטון המזהה עצמו כצמד האחים התנ"כיים "אמנון ותמר", ששלח את הסרטון למספר עיתונאים וגולשים מחשבון דואר אלקטרוני בוואלה, ציין את שמו של מותג דאודאורנט ידוע.
מדובר בקמפיין ויראלי שאמור למשוך את תשומת לב הגולשים בהדרגתיות ולהוות גירוי (טיזר) לגולשים ישלחו אותו מאחד לשני, עד שיחשף המותג ומסע הפרסום המלא.
בשיווק ויראלי ברשת לעיתים מופצים סרטונים כאלה גם במטרה שייחשפו באמצעי התקשורת כסיפור אמיתי, וזאת בשביל להתייחס לחשיפה בתקשורת, כאשר הקמפיין המלא מועלה לאמצעי התקשורת ולרשת.
כך קרה לאחרונה כאשר ברשת הופץ סרטון בו נראה שהכדורגלן איל ברקוביץ' כועס על סלולרי שנגנב ממנו. אותו סרטון היה חלק ממסע פרסום למכשיר.
מה הסרטון מפרסם?
שאלנו את הגולש "אמנון ותמר" מה הסרטון מפרסם, ומי המשרד שעומד מאחורי הקמפיין. בתגובה הוא הוסיף שהתשובה המלאה תיחשף ביום חמישי, ולאחר מכן שלח דואר אלקטרוני נוסף בו שינה את תשובתו ל"יום ראשון".
מהחברה המפיצה את הדיאודורנט סירבו להגיב. מדובר צה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבחינה.