הרשתות הפרטיות צמחו פי 5 מהרשתות הגדולות
השוק הפרטי צמח ב-15.5% ברבעון השלישי, לעומת צמיחה של 3.2% בלבד ברשתות הגדולות. הצמיחה נעשתה על חשבונה של רבוע כחול, שכן נתח השוק של שופרסל לא השתנה
השוק הפרטי - הכולל את רשתות המזון העצמאיות ואת המינימרקטים וחנויות המכולת - צמח ברבעון השלישי של 2008 ב-15.5%, לעומת צמיחה של 3.2% בלבד ברשתות השיווק הגדולות. כך עולה מנתוני חברת נילסן לרבעון השלישי. אם מביאים בחשבון את עליות המחירים שהיו בין הרבעונים, הרי שריאלית השוק המאורגן אף הראה צמיחה שלילית.
שינויים בהרגלי הצריכה
המשבר הכלכלי משנה את סל הקניות
שושנה חן
הצרכנים נוטשים את מוצרי הפרימיום בסופר לטובת המוצרים הזולים. "אנשים קונים בימים אלו רק את מה שהם צריכים," מעידים ברשתות השיווק
צמיחה זו של השוק הפרטי, שגילגל מכירות בכ-3 מיליארד שקל, באה בעיקר של פתיחת סניפים חדשים, וקרתה על חשבונה של רשת רבוע כחול, שכן נתח השוק של שופרסל לא השתנה ברבעון השלישי.
על פי נתוני נילסן, נתח השוק של שופרסל - כפי שהתפרסם בדו"חות הכספיים של החברה - היה 37.5%, לעומת 36.7% ברבעון השני של 2008. ב-2007 עמד נתח השוק על 37.5%. רשת רבוע כחול, לעומת זאת, החזיקה ברבעון השלישי של השנה ב-21.6% מהשוק בהמשך ל-21.7% מהשוק ברבעון השני של השנה, ולעומת 23.7% מהשוק ב-2007.
לירידה בנתח השוק של רבוע כחול תרם האיום בחרם החרדי על סניפי שפע שוק.
שוק מוצרי הצריכה השוטפת צמח ברבעון השלישי של 2008 ב-7.6% וגילגל כ-8 מיליארד שקל. אם מורידים את עליות המחירים, הרי שברבעון השלישי לא ניכרה צמיחה ריאלית בתחום שבדרך כלל הוא האחרון שניכרת בו האטה.
תחום מוצרי המזון צמח ב-9.8%; תחום המשקאות צמח ב-1.5%; תחום טיפוח הפרט (כגון: היגיינה לשיער, היגיינה נשית, סבונים) צמח ב-0.4% ותחום המוצרים לבית (מוצרי ניקיון) ירד ב-1.1%.
ארכיון
צילום: אמיר כהן
מומלצים