שתף קטע נבחר

עושים שריר: מנוע V10 ו-525 כ"ס לאודי R8

אודי מציגה גרסה חדשה וחזקה יותר ל-R8, מכונית העל בעלת המנוע המרכזי. הפעם, יש לה 10 צילינדרים ו-525 כ"ס. ומה הקשר ללמבורגיני?

450 כ"ס אינם מספיקים? אודי תציע את ה-R8, מכונית העל המרשימה, עם מנוע V10 חדש שמספק 525 כ"ס מנפח של 5.2 ליטר. מדובר במנוע המגיע ישירות מלמבורגיני גיירדו LP560, שם הוא מספק 560 כ"ס. מנוע ה-R8 יציע מומנט של 54 קג"מ ב-6,500 סל"ד, יאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, ולמהירות מרבית של 316 קמ"ש.


 

הגרסה החדשה של ה-R8 לא שונה מהותית מזו בעלת מנוע ה-V8. אם מתאמצים למצוא הבדלים, ניתן לזהות מרכב רחב יותר ב-2.5 ס"מ (193 לעומת 190.5 ס"מ), חישוקי "19 חדשים עם צמיגי 235/35 מלפנים ו-295/30 מאחור ותאורת LED מלאה מלפנים, המחליפה את הנורות הנמצאות בשימוש במרבית המכוניות. ממדי האורך (443.5 ס"מ), הגובה (125) ובסיס הגלגלים (265 ס"מ) לא השתנו.


 

מאודי נמסר כי למכונית החדשה יהיו תיבות הילוכים ידניות ורובוטיות, וכי היא תצויד בהנעה כפולה קבועה. משקל המכונית נמוך למדי - החל מ-1,620 ק"ג - והגרמנים מתגאים בכך שיחידת ה-V10 קומפקטית למדי, ושוקלת רק 31 ק"ג יותר ממנוע ה-V8, בנפח 4.2 ליטר ו-420 כ"ס. בשני המקרים, ממוקם המנוע במרכז, מאחורי המושבים.


 

תצרוכת הדלק הממוצעת של ה-R8 עם מנוע V10, תעמוד על 7.3 ק"מ לליטר. נתון פליטת המזהמים לא פורסם. הגרסה החדשה תשווק בגרמניה החל ברבעון השני של 2009, ומחירה יעמוד על 142,400 יורו - כ-720,000 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי R8 - עם מנוע V10
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים