אחרי הונדה: גם סוזוקי פורשת ממרוצים
בגלל המשבר הכלכלי, יצרנית הרכב היפנית הודיעה כי בכוונתה לבטל את השתתפותה באליפות הראלי העולמית (WRC) בשנת 2009. סוזוקי הייתה אמורה להיות אחת המתחרות המעניינות ביותר בסבב
סוזוקי פורשת מאליפות הראלי העולמית (WRC), שנה אחת בלבד לאחר שהצטרפה לסבב הפופולרי. הסיבה: המשבר הכלכלי גרם לשחיקת הרווחים, ובסוזוקי מעדיפים להתרכז כעת בפיתוח מכוניות כביש ובהתמודדות עם הירידה במכירות. סוזוקי היא היצרנית השלישית שמודיעה על פרישה מספורט מוטורי.
לפני כשבוע הודיעה הונדה כי היא עוזבת את אליפות הפורמולה 1, לאחר שמונה שנים לא מוצלחות בהן היא מנסה להתמודד על תואר אליפות היצרניות. גם אודי החליטה לצמצם את השתתפותה בספורט מוטורי, והודיעה על פרישה מאליפות הלה-מאן האמריקנית. עם זאת, אודי תמשיך להשתתף בלה-מאן הצרפתי.
מכונית הראלי של סוזוקי, ה-SX4 WRC. חוזרת לחניה עד להודעה חדשה
סוזוקי הצטרפה לראשונה לסבב הראלי הבכיר בעונת 2008. בין השנים 2002-2007 כיכבו היפנים בסבב הזוטר של האליפות, ה-JWRC, או "ג'וניור WRC". רבים תלו תקוות בכך שסוזוקי תזכה להצלחה דומה גם בסבב הבכיר, אך עונת 2008 הייתה בעיקרה חפה מהישגים. עם זאת, הקבוצה היפנית עדיין נחשבה לאחת השחקניות החשובות ביותר בעונה הבאה, והפרישה מהווה פגיעה באטרקטיביות של הסבב, שנשלט בשנים האחרונות על-ידי סבסטיאן לואב וסיטרואן, ולעיתים גם על-ידי פורד.
"כדי להגן על הסביבה העסקית לקראת המחר, הארגון בוחן כל היבט תפעולי, והחליט להתמקד בפעולות העסקיות העיקריות, כמו מערך הייצור, טכנולוגיות לאיכות הסביבה ופיתוח דורות חדשים של מנועים", כך נמסר מסוזוקי בהודעה לעיתונות שפורסמה היום (ב'). "כתוצאה מכך, סוזוקי החליטה להשהות את פעילות ה-WRC החל מ-2009". בהודעה לא נמסר האם או מתי צפויה סוזוקי לשוב ולהשתתף בספורט מוטורי זה.