תמונות ופרטים ראשונים: וולוו S60, כמעט
וולוו מספקת תמונות ופרטים ראשונים על ה-S60 החדשה, בגרסת תצוגה קרובה לייצור ועם מנוע טורבו בנזין בנפח צנוע. באולמות התצוגה ב-2010
וולוו S60 החדשה - כמעט. כך אפשר לתמצת את הופעת הבכורה שתערוך וולוו למכונית תצוגה בדטרויט בחודש הבא. קוראים לה S60 קונספט, והיא למעשה ה-S60 הבאה בשינויים קלים. למשל גג הזכוכית שיוחלף בגג שגרתי, חישוקי "20 שיצטמקו בדרך לייצור, דלתות אחוריות רגילות במקום המבנה הייחודי של מכונית התצוגה, ושינויים קלים נוספים.
מעבר לכך, מכונית התצוגה רומזת באופן ברור מאוד על המכונית אותה תשווק וולוו ב-2010. ומהתמונות הראשונות ניכרת התקדמות בעיצוב המותג, עם קווים חלקים ועגולים מבעבר, ושפת עיצוב חדשה. ה-S60 הנוכחית, שהוצגה עוד בשנת 2000, והייתה דגם שני שעשה שימוש בשפת העיצוב החדשה והמהפכנית דאז וולוו. אחרי ה-S80, הייתה זו מכונית שנייה שנפרדה מהעיצוב הקופסתי המוכר של השוודים. הפעם, נראה כי לא מדובר במהפכה באותו סדר גודל.
ה-S60 לתצוגה מצוידת במנוע 1.6 ליטר, טורבו-בנזין, עם 180 כ"ס. מדובר ביחידת כוח חדשה וחשובה מאוד עבור קונצרן פורד בכלל, ועבור וולוו בפרט. מנוע זה מאפשר תצרוכת דלק נמוכה מאוד של 20 ק"מ לליטר, וממוצע פליטת זיהום של 119 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ, נתונים נמוכים מהמקובל למכוניות בגודלה של ה-S60. מנוע זה יוצע באחד מדגמי וולוו כבר באמצע שנה הבאה, וסביר כי ייכלל גם במבחר המנועים של ה-S60 ב-2010.
לנתוני תצרוכת הדלק והזיהום הטובים, אחראים בין היתר גם מערכת עצור-סע, המדוממת מנוע בעצירה ללא התערבות הנהג ומדליקה אותו חזרה בעת הצורך. המנוע נהנה גם מתכנון תא בעירה מתקדם, המאפשר ניצול טוב יותר של בנזין, והוא משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד הנחשבת לחסכונית יותר מתיבה אוטומטית רגילה. יש גם היגוי חשמלי, רצפת מרכב שטוחה לתיעול אוויר יעיל, והשוודים מבטיחים שימוש בחומרים קלים ועזרים אווירודינמיים להקטנת תצרוכת הדלק.
בתחום הבטיחות, ה-S60 מצוידת בשלל מערכות למניעת תאונה או לצמצום נזקיה. בין היתר יש בקרת שיוט שגם יודעת לבלום, אפילו במהירות נמוכה בפקק; התראה על השמשה הקדמית מפני תאונה; מנגנון זיהוי הולכי רגל שיודע להתחמק מפגיעה בהם במהירות של 20 קמ"ש ומטה, ולבלום בעוצמה במהירות של 50 קמ"ש ומטה, לצמצום עוצמת הפגיעה.