הונדה נערכת לזמנים קשים עם תוכנית חירום
יצרנית הרכב היפנית, שהצליחה עד עתה להימנע מהפסדים בעקבות המשבר העולמי, מכריזה על תוכנית חירום: דחייה בהקמת מפעלים חדשים, ביטול דגמים וצמצום בונוסים לבכירים
הונדה החליטה לא להמתין להפסדים - והכריזה על תוכנית חירום. למרות שהיצע הדגמים שלה מתאים לעידן בו לקוחות מחפשים מכוניות זולות וחסכוניות, בהונדה מתחילים להרגיש את המשבר, ונערכים בהתאם. את התוכנית פירט נשיא ויו"ר הונדה, טאקאו פוקויי, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ד'), ואשר מגיעה פחות משבועיים לאחר שנודע על כוונת הונדה לפרוש מפורמולה 1 מסיבות כלכליות.
היפנים הודיעו כי בכוונתם לדחות בשנה לפחות פתיחת מספר מפעלים ומרכז פיתוח חדש ביפן, ומבטלים תוכניות להגדלת הייצור בשווקים מתפתחים - הודו וטורקיה. הונדה גם דוחה עד להודעה חדשה, את התוכניות להשיק את מותג היוקרה אקורה, בשוק היפני. מותג שהוקם עבור השוק האמריקני, ואמור היה להגיע בקרוב ליפן, כמענה ללקסוס של טויוטה. כמו כן, הוחלט על קיצוץ רוחבי בבונוסים שמוענקים לצמרת החברה.
הונדה אינסייט. ההשקעה במכוניות כלאיים ומכוניות קטנות - ממשיכה כסדרה
בין היתר הודיעו בהונדה על ביטול השקת מכונית-על חדשה, יורשת ל-NSX, שתתחרה בפרארי ופורשה. הציפיות ממכונית זו היו גבוהות למדי, לאחר אין ספור שמועות ותצלומי ריגול. אלא שהיפנים מסבירים כי בזמנים אלה, הם מעדיפים להשקיע בפיתוח מכוניות קטנות ודגמי כלאיים. בהקשר זה ציינו ביצרנית כי השקות האינסייט החדשה וה-CR-Z הספורטיבית, שתיהן עם הנעת בנזין-חשמל, יתקיימו כמתוכנן.
מהונדה נמסר עוד כי תחזית המכירות המעודכנת של היצרנית צופה ירידה של 7.5% במכירות רכב חדש בשנת הכספים המסתיימת במרץ 2009, עם ירידה צפויה של 8% בארה"ב, לעומת עלייה של אחוז אחד באירופה. בשנת 2008 הקלנדרית, צפויות מכירות הרכב של הונדה להיות דומות לאלה של 2007, ללא שיפור מהותי.
הונדה NSX. לא תהיה יורשת
לסיום, אמרו בהונדה כי בכוונתם לשוב ולהתמקד בתחום האופנועים, איתם יצאה לדרך הונדה לפני שהחלה לייצר מכוניות נוסעים. הונדה צופה עלייה של 12% במכירות כלים דו-גלגליים בשנת 2008 הקלנדרית, ועלייה של 10.5% בשנת הכספים 2008-2009.