שתף קטע נבחר

צילום: רוחמה ביטון

גרסת הנהג: המדריך נפל וגרם לאיבוד שליטה

פרקליטו של הנהג שהיה מעורב בתאונת האוטובוס אמר כי מרשו לא אשם בתאונה, שכן "נסיעתו הופרעה על ידי נפילת המדריך עליו". המדריך לעומת זאת אמר כי לא עמד ליד הנהג. במסיבת עיתונאים של חברת הנסיעות אמר הבעלים כי "מדובר בנהג מאוד מקצועי עם ניסיון רב"

הנהג מציג את גרסתו לאירועים: עו"ד יואב לוי, המייצג את נהג האוטובוס אדוארד גלפונד, אמר היום (ד') בבית החולים בילינסון בפתח תקווה כי "הגרסה של הנהג לגבי האחריות לתאונה אינה תואמת את האירועים כפי שהוצגו בטלויזיה ובעיתונות. תחילתה של התאונה בביריונות של נהג האוטובוס האחר בכביש וסופה היה בלתי נמנע לאור העובדה שנסיעתו הופרעה על ידי נפילת המדריך עליו".

 

אסון התיירים - כל הדיווחים ב-ynet:

 

לטענת עורך הדין לוי, הנהג לא היה אשם בתאונה. הוא מסר בשם הנהג את השתתפותו בצער המשפחות, ושיגר איחולי החלמה מהירה לפצועים. הפרקליט ציין כי מרשו נחקר היום על ידי המשטרה במשך כשלוש שעות, "שלא במצב ראוי לחקירה". לדבריו, מצבו הנפשי של הנהג אינו טוב - "הוא בקושי פוקח עיניים ובקושי מתקשר ומדבר. אני חושב שהוא עדיין בהלם".

 

גלפונד מאושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים ומצבו מוגדר קל ויציב. הוא סובל מחבלה עמוקה בזרועו וצפוי להשתחרר בימים הקרובים. על השאלה האם הנהג יודע שגרם למותם של 25 בני אדם, ענה עורך הדין: "יש לו ידיעה מסוימת".

 

לעומת גרסת הנהג ניצבת גירסתו של המדריך גיורא יחיאל, שרואיין היום בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא נשאל מספר פעמים לגבי מיקומו בעת התאונה והשיב כי חילק פליירים לסוכני הנסיעות וטייל לאורך האוטובוס. הוא הדגיש כי לא היה ליד הנהג.

  

"הטוב שבנהגי החברה"

בחברת התיירות "טרוולוקס", שאירגנה את הטיול, כינסה הערב מסיבת עיתונאים בתל-אביב. הבעלים, יעקב מאירסון, הביע השתתפות בצער משפחות ההרוגים, והבטיח לסייע ככל שניתן למשפחות הפצועים. "הכרתי אישית חלק מהנפגעים", אמר.

  

על נהג האוטובוס שהידרדר לתהום, אדוארד גלפנד, אמר מאירסון: "גלפנד הוא עובד שכיר קבוע בחברה כבר שבע שנים. מכל עשרות הנהגים שאנו עובדים איתם, הוא היחיד שבחרנו לעבוד איתו באופן קבוע. במהלך עבודתו לא רק שלא היו תלונות מתיירים וסוכנים, אלא שאנשים הביעו רצון לנסוע דווקא איתו ואף ביקשו אותו לנסיעות. בתקופה שבה הוא עובד אצלנו לא היו לו עבירות תנועה.

 

"אני מכיר אותו אישית כאדם רגיש, סימפטי, נינוח ונעים. מעולם לא היו עימו חיכוכים. עבורנו זהו שוק מוחלט שדווקא הוא היה מכורס באסון הזה. הוא הנהג הטוב ביותר מכל הנהגים שעבדנו איתם". לדברי מאירסון, גלפנד נהג בחייו בכמה סוגים של אוטובוסים, ובאוטובוס שבו אירעה התאונה נהג באופן קבוע מזה שנה וחצי.

 

על הערכת חוקרי המשטרה – לפיה גלפנד נהג בצורה פרועה – אמר מאירסון: "ניתן למשטרה לבצע את עבודתה. זה לא אופייני לו, הוא נהג שעוסק במקצוע למעלה מעשרים שנה. לא שוחחתי איתו מאז אתמול, הוא

במצב נפשי קשה והטלפון שלו מנותק".

 

לשאלת ynet האם עבר הנהג במסגרת עבודתו כשכיר בחברה הכשרה ורענון, כפי שמקובל בחברות תחבורה ציבוריות ופרטיות, לא השיב מאירסון, ואמר: "מדובר בנהג מאוד מקצועי עם ניסיון רב. יום לפני האסון הוא כלל לא עבד, ואתמול כמות השעות שעבד הייתה מינימלית".

 

לדברי מאירסון, האוטובוס שהתהפך נשכר על-ידי טרוולוקס מחברת "לידני": "האוטובוס היה חדש. יש לו את כל אישורי הבטיחות, ובדיקת הבטיחות האחרונה בוצעה 13 יום לפני האסון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמל טרוולוקס בזירת התאונה
צילום: AFP
האוטובוס שהידרדר
צילום: AP
מומלצים