שתף קטע נבחר
 

"בעולם לא יעשו לנו הנחות בגלל המילואים"

חברות ההייטק מוותרות בימים אלו על רבים מעובדיהן לטובת צו 8. העובדים שנשארים יעבדו קשה כדי לעמוד ביעדים, אך החברות מעודדות את עובדיהן להתחייל, ויש גם מי שמחלק תמריצים כספיים

חברות ההייטק נערכות להיעדרות ממושכת של חלק מעובדיהן על רקע צווי ה־8 שחולקו ביממה האחרונה לעשרות אלפי חיילי מילואים. מנכ"ל SPL ערן אלרואי ומנכ"ל EMC ישראל משה בארונר מספרים כי עובדים ספורים גויסו עד כה למילואים, וכי הם נערכים למילוי מקומם של עובדים נוספים.

 

צה"ל מגייס רבבות חיילי מילואים

המילואימניקים התייצבו: מי אם לא אנחנו?

קיבלת צו 8? לא תפוטר מעבודתך

יש גם חברות הייטק שמפצות עובדים שמגויסים גם מעל לנדרש בחוק. כך, למשל, נעשה בחברת DSPG, המעניקה לכל עובד היוצא למילואים של יותר מ־14 יום מענק של 1,000 דולר ולכל עובד היוצא למילואים של יותר מ־30 יום מענק של 2,000 דולר. הנוהל קיים בחברה מאז מבצע "חומת מגן" מאפריל 2002.

 

אלי איילון, יו"ר DSPG מספר כי היוזמה לתגמול אנשי מילואים מקורה בכך שחרה לו כי בעבר, מועמדים לעבודה בהייטק היו נדחים בגלל היותם אנשי מילואים, וסטודנטים המשרתים שירות מילואים קרבי לא קיבלו את מלוא זכויותיהם באוניברסיטה. "המענק לעובדים עולה לנו מאות אלפי דולרים בשנה ולא מוסיף לרווחיות החברה באופן ישיר, אבל אני טוען שבענף בו הנכס העיקרי הוא העובד, ההחלטה הזו משתלמת גם לנו".

 

ראובן אגסי, אביו של שי אגסי ואחד היזמים המובילים בישראל, המשמש כיום כנציג חברת אדובי בישראל, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו צריכים להעריץ את אלו שנקראו בצו 8 ואת מי שצריך לחפות עליהם ולעבוד יותר קשה. בעולם לא יעשו לנו הנחות בגלל שירות המילואים של חיילינו. חברות ייאלצו לעמוד בלוח הזמנים ועובדים ייאלצו לתת יותר מעצמם". לדברי אגסי, "על הדירקטוריונים לבדוק איך הם תורמים לחברה בתקופה הזו. במצב הקשה שבו נמצאות החברות יהיה קשה לתת בונוסים לחיילי המילואים, ולכן חובה לתת להם כתף תומכת".

 

לדברי מנכ"ל הסטארט־אפ דיסקרטיקס גל סולומון, "כמעט כל הנהלת החברה מורכבת מקצינים במילואים. אנחנו מעודדים עובדים שלנו לצאת למילואים וכמעט לא מגישים ולת"מים לצבא כדי להחזיקם אצלנו. אנו מבטיחים ללקוחות ולספקים בחו"ל שנעמוד בלוחות הזמנים".

 

גם נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל תוכנה, מספר כי כמה מעובדיו קיבלו לאחרונה צו 8. "אנחנו בקשר רציף עם העובדים ובני משפחותיהם, ודואגים שלכל אחד יהיה גיבוי כדי למנוע עומסי עבודה. במקביל אנחנו מדברים עם הלקוחות הקריטיים ומונעים פגיעה באיכות השירות שהם מקבלים. את העובדים בדרום הארץ הפנינו למשרדים העורפיים ולמוקדי התמיכה הטלפוניים בכפר סבא ובהרצליה".

 

בהכנת הידיעה השתתפו מאיר אורבך ואסף גלעד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיילים במילואים: חברת ההייטק יכולה לחכות
צילום: AP
מומלצים