עוד קורבן של המשבר הכלכלי: סוזוקי קיזאשי
המשבר הכלכלי העולמי גובה קורבן מוטורי נוסף - הפעם מבוטלת סוזוקי קיזאשי, המשפחתית הגדולה שתוכננה כמתחרה לפולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו
מכונית עתידית נוספת נופלת קורבן למשבר הכלכלי העולמי. אחרי הונדה NSX, פרויקט מכונית הספורט של טויוטה וסובארו ודחיית דגמים חדשים בג'נרל מוטורס, מגיעים דיווחים גם על ביטולה של המשפחתית הגדולה של סוזוקי. הקיזאשי, שכבר הופיעה בשנה וחצי האחרונות בשלוש גרסאות בתערוכות רכב שונות, תוכננה כמתחרה לפולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו באחת הקטגוריות החשובות ביותר באירופה.
סוזוקי קיזאשי הראשונה. הפרויקט בוטל בגלל המצב (צילום: רועי צוקרמן)
הדיווחים על ביטול הפרויקט, מגיעים חודש בלבד לאחר שסוזוקי ביצעה צעד מפתיע, וביטלה השתתפותה באליפות הראלי העולמית, ה-WRC. זמן קצר לאחר מכן נחתה מכה נוספת, בהודעת סובארו על פרישתה מאותה תחרות לאחר 20 שנות השתתפות והישגים רבים. עוד קודם לכן, הודיעה אודי על צמצום השתתפותה במירוצי מכוניות בארצות הברית, ואילו הונדה פרשה באופן מיידי מפורמולה 1 - כל זאת בגלל צניחת המכירות בשוק הרכב.
המשפחתית שלא תהיה
בסוזוקי קיוו להרחיב את היצע הדגמים שלהם לפלח בו לא התחרו מעולם, המשפחתיות הגדולות. כיום משווקים היפנים מכוניות קטנות וקומפקטיות בלבד, לצד רכבי שטח קטנים ובינוניים. דגם מסוג זה יכל לסייע לסוזוקי לא רק באירופה, אלא גם בארצות הברית וסין, שם מכוניות סדאן גדולות זוכות לעניין רב.
קיזאשי 3, גרסת הסדאן
אלא שהמשבר הכלכלי, כך מדווחת סוכנות רויטרס, הכריע את הכף לרעת הקיזאשי. עלות הפיתוח הגבוהה של המכונית, שהייתה אמורה להגיע לייצור סדרתי בסביבות 2010, הובילה להחלטה לבטל את הפרויקט.
הקיזאשי הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2007, ומאז חשפה סוזוקי שתי גרסאות נוספות - קיזאשי 2 שהוצגה בטוקיו הייתה גרסת פנאי מסוגננת המזכירה דגמי סטיישן-שטח, כמו סובארו לגאסי אאוטבק. בגרסה השלישית שהוצגה בניו-יורק, קיזאשי 3, הייתה המכונית כבר קרובה מאוד לדגם הסדרתי, עם מבנה סדאן מקובל.
קיזאשי 2, גרסת השטח
לפי ההערכות, שלוש הגרסאות - ההאצ'בק המסוגננת של פרנקפורט, השטח של טוקיו והסדאן של ניו-יורק, היו אמורות להגיע לייצור סדרתי.