2008: מכירות הרכב בארה"ב צנחו ב-19%
משבר הדלק ואחריו משבר האשראי הובילו לירידה של קרוב ל-19% במכירות רכב חדש בארצות הברית. ג'נרל מוטורס, פורד ויצרניות נוספות נפלו בדצמבר ביותר מ-30%
נתוני המכירות של 2008 בארצות הברית, המתפרסמים בימים אלה, מגלים כי בשוק הרכב הגדול בעולם המצב קשה למדי. בשנה החולפת נמכרו שם מעט יותר מ-12 מיליון מכוניות, צניחה של קרוב ל-19% לעומת כמעט 15 מיליון בשנת 2007. בחודש דצמבר, התרסקו המכירות ביותר מ-35%, עם כ-800 אלף מכירות לעומת 1.3 מיליון בדצמבר הקודם.
כל יצרניות הרכב הגדולות סבלו השנה, ובמיוחד בדצמבר. האוטומוטיב ניוז מדווח כי ג'נרל מוטורס איבדה 31% בדצמבר וכ-23% בכל השנה. פורד איבדה 34% בדצמבר ו-22% מראשית השנה, וטויוטה תרצה לשכוח את החודש האחרון של השנה, עם צניחה של 37%. במבט שנתי מצבה סביר לעומת יריבותיה האמריקניות, עם ירידה של 15% "בלבד".
דודג' צ'לנג'ר SRT10. קרייזלר ממשיכה לקרוס
היצרנית שסבלה יותר מכולן, היא קרייזלר. זו איבדה בדצמבר 53% מהמכירות, ומראשית השנה 30%, מה שכמעט גרם לה לרדת למקום חמישי בדירוג, אחרי הונדה. כעת עומד ההפרש השנתי ביניהן על כ-24 אלף מכוניות, ואין כל ספק כי השנה הפער הזה ייסגר, וקרייזלר תיפול למקום החמישי. גם בהונדה רשמו דצמבר חלש במיוחד, עם צניחה של 35%. אבל מראשית השנה עומדת הירידה אצל היפנים על 8% בלבד.
גם ניסאן, שסבלה בדצמבר מירידה של כ-31%, יכולה להתנחם בירידה שנתית של 11%, פחות מהממוצע בכלל שוק הרכב האמריקני. לפי כל התחזיות, שוק הרכב הגדול בעולם צפוי להתכווץ גם בשנת 2009, ולגרום ליצרניות הרכב השותפות בו הרבה מאוד כאבי ראש.