שתף קטע נבחר

כלמוביל: צופים שנת מכירות קשה במיוחד בישראל

אחד מבכירי היבואנים בישראל, מנכ"ל חברת כלמוביל, העריך בארוע השקת יונדאי i10 כי שוק הרכב הישראלי יתכווץ ב-2009 לרמה נמוכה יותר מ-150 אלף מכוניות

"לאף אחד לא יהיה קל ב-2009 - יבואניות רכב, חברות ליסינג, חברות השכרה, ולקוחות פרטיים". כך אומר היום (ד') צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, באירוע שנערך לרגל השקת יונדאי i10 החדשה. אלא שפולק אינו מסתפק באמירה כללית, ומעריך כי הירידה במכירות תהיה חדה הרבה יותר מכפי שמעריכים רבים מעמיתיו: "אנחנו לא שותפים להערכות האופטימיות לגבי היקף המכירות בשוק הרכב, לפיהן המכירות ירדו ב-20% בלבד, ל-150 אלף מכוניות".

 

אם כן, עד כמה רעה תהיה השנה הקרובה עבור שוק הרכב המקומי? למרות שפולק אינו מוכן לנקוב במספר מדויק, דבריו ללא ספק מכוונים להערכות הפסימיות ביותר, לפיהן היקף המכירות ב-2009 עלול להגיע לכ-125 אלף מכוניות. זאת, לעומת כ-194 אלף כלי רכב חדשים שנמכרו ב-2008. יש לציין כי מול תחזיותיו הקודרות של פולק, יש לא מעט יבואנים הסבורים כי שוק הרכב יתכווץ בשיעור מתון הרבה יותר, ויגיע לכ-150 עד 160 אלף מכוניות.


יונדאי i10 החדשה: ביונדאי משוכנעים שתצליח, למרות תנאי השוק הקשים

 

שינוי בהתפלגות המכירות

אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר בשנה הקרובה מרחף מעל שוק הליסינג: משבר האשראי מונע מחברות הליסינג מלחדש את צי הרכב שלהן, ובכך מקטין משמעותית את היקף המכירות בשוק הרכב כולו. לכך מתווספת עליית מחירי הליסינג, שדוחפת כמה מהחברות הגדולות במשק לשקול מחדש את כדאיות החכרת כלי רכב באמצעות חברות ליסינג. בדבריו, פולק מתייחס גם לבעיה זו: "שלושה דברים יקבעו מה יקרה בשוק הליסינג בתקופה הקרובה: היקף מסגרות האשראי והמימון שהן יוכלו להעמיד לצורך רכישת מכוניות חדשות; החלטה שלהן באשר לגודל הנכון מבחינת היקף פעילותן; והביקוש לליסינג בשוק".

 

פולק מעריך כי אחת התוצאות של המשבר הנוכחי תהיה שינוי בהתפלגות המכירות בשוק הרכב, בין חברות הליסינג ללקוחות פרטיים. "בתקופה הקרובה נראה אחוז גבוה יותר של רכישות מצד לקוחות פרטיים, וזאת לעומת ציי רכב בכלל - חברות ליסינג וחברות השכרה". פולק אינו מפרט מה יהיה להערכתו השינוי המדויק, אך על-פי הערכות של בכירים בשוק הרכב, עתיד היקף הרכישות של חברות הליסינג להתכווץ ב-2009 בשיעור של עד 10%. כדאי לזכור כי כיום, יותר מ-60% מכל כלי הרכב החדשים נרכשים על-ידי חברות ליסינג.

 

תכירו: ה-i10 החדשה

לצד האווירה הקודרת שמשאירים דברי פולק, יבואנית יונדאי השיקה היום את ה-i10 - מכונית מיני חדשה, המיוצרת בהודו. יש לציין כי קטגוריית מכוניות המיני אינה זוכה להצלחה משמעותית בישראל, ומרכזת נפח פעילות מצומצם בהשוואה למקובל באירופה. למעשה, עד להגעתה של ה-i10, שווקה בישראל רק מכונית מיני אחת - פיאט פנדה. אולם מנכ"ל יבואנית יונדאי, דן אורנשטיין, מעריך כי למרות זאת תזכה ה-i10 בהצלחה משמעותית, ותימכר במספר אלפי יחידות בשנה הקרובה.

 

ה-i10 תוצע עם מנוע בנזין בנפח 1.25 ליטר (78 כ"ס, 11.8 קג"מ), תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים, ואבזור בטיחות הכולל בקרת יציבות וארבע כריות אוויר. מחירה של ה-i10 יעמוד על 92 אלף שקל, ומציב אותה בקבוצת שווי שימוש 1. לדברי אורנשטיין, ה-i10 מיועדת להתחרות בעיקר בדייהטסו סיריון, ולא במכוניות סופר-מיני גדולות ויקרות יותר, כמו מאזדה 2 למשל. אורנשטיין מכוון את ה-i10 בעיקר ללקוחות פרטיים, אולם סביר להניח כי גם בחברות הליסינג יגלו בה עניין רב - במיוחד לאור עליית תעריפי הליסינג, ההופכת את קבוצת שווי שימוש 1 לאטרקטיבית יותר.

 

יש לציין כי במקביל ל-i10, תמשיך להימכר בישראל הגטס הוותיקה, שב-2008 הגיעה למקום השני בטבלת המכירות בפלח הסופר-מיני - מיד אחרי הסיריון. אורנשטיין מסביר כי הגטס תמשיך להימכר בעיקר ללקוחות מוסדיים - חברות ליסינג והשכרה - ובכך למעשה תשלים את ה-i10.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-i10: מיועדת להתחרות בעיקר מול דייהטסו סיריון
מנכ"ל יונדאי: ה-i10 תימכר בעיקר ללקוחות פרטיים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים