שתף קטע נבחר
 

מהיום: שיבושים קשים בלוח הרכבות

החל מאמש (ב') וכלה בסוף חודש ינואר, ידרשו נוסעי רכבת ישראל להתמודד עם ביטולי קווים חשובים. הקו בין תל אביב לירושלים יושבת למשך שבועיים, מחיפה צפונה למשך 48 שעות, ומתל אביב צפונה ליממה

נוסעים קבועים ברכבת? היכונו לשיבושים קשים בקווים המרכזיים. הנוסעים מחיפה צפונה יאלצו למצוא תחבורה חלופית במהלך היומיים הקרובים (ג' וד'), בעוד שתנועת הרכבות מתל אביב וצפונה תושבת כליל ביום ד'. עבור הנוסעים בקו תל אביב ירושלים יש בשורות רעות בהרבה. החל מיום ו' הקרוב תושבת הפעילות המסילתית למשך שבועיים. הרכבת: מדובר בעבודות תשתית מחוייבות המציאות.

 

בתחילת חודש יולי 2008, נאלצו נוסעי הרכבת בכל רחבי הארץ למצוא במשך שבוע שלם פתרונות חלופיים. זאת, עקב עבודות תשתית שהתבצעו לסירוגין בקווים שונים. חודשיים מאוחר יותר, במהלך השבוע השני של חודש ספטמבר, חזר הסיוט על עצמו. ועכשיו, כארבעה חודשים מאוחר יותר, שוב סוגרת רכבת ישראל קווים. הפעם מדובר בקו מחיפה וצפונה, שיסגר למשלך יומיים. הקו מתל אביב צפונה יסגר למשך יום אחד ואילו קו הרכבת בין תל אביב לירושלים, לא יתפקד במהלך  שבועיים תמימים. עבודות תחזוקה "אשמות" בפגיעה בשירות המוצע לנוסעים, כך מבהירים ברכבת. עוד אומרים שם כי לאחר שיסתיימו העבודות, יזכו אלה העושים שימוש ברכבת בנסיעה נוחה ובעיקר בטוחה יותר.

 

אלא שלמרות ההבטחות לשיפור האיכות והשירות, עולות מספר שאלות הנוגעות להחלטת הרכבת על ביצוע העבודות במועדן. במקרה של קו הרכבת בין תל אביב לירושלים, המסיע לדברי רכבת ישראל כ-4,000 נוסעים מדי יום בלבד, מתבצעות עבודות הפרדה מפלסית (ביטול מפגש כביש-מסילה). מדובר בהפרדה אחת, ולכן נראה זמן העבודה (בין ה-16 ל-30 בינואר) המשותף של הרכבת ומע"צ, ארוך באופן מיוחד.

 

גם סגירת קטע המסילה בין תל אביב לנהריה (כ-70,000 נוסעים מדי יום) למשך יום שלם (ד') ובקטע חיפה-נהריה (כ-13,000 נוסעים מדי יום) לימים ג' וד', נראה לנוסעי רכבת שונים, כלא מובן. הסיבה: רק לפני ארבעה חודשים נסגר קו רכבת זה בדיוק, לצורך עבודות אותן כינו ברכבת "דחופות", תוך שמבהירים שם כי לא ניתן להשלים אותן בתקופת החורף, ואשר עלולות בין היתר לפגוע בכל תכנית החומש. השאלה בפי כל פשוטה: אם כבר סגרו את הקו לחלוטין במשך מספר ימים, מדוע לא בוצעו עבודות החלפת המסילה אותן תכננה הרכבת לשבוע הזה.

 

ברכבת לא מבינים על מה המהומה: "אני משתדלים לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בציבור", אומרים שם ל-ynet. "הרכבת בתקופת פיתוח וכחלק מתכנית החומש המתבצעת באופן שוטף, מתבצעות עבודות הדורשות סגירת קווים מדי פעם". ברכבת גם מבטיחים סגירת קווים נוספים לצורך תחזוקה שוטפת במהלך השנה הקרובה, תכניות שיחשפו בעתיד הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת לא באה
צילום: משה מילנר, לע"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים