הונדה מציגה אינסייט חדשה; תגיע אלינו באביב
דור שני למכונית הכלאיים, הפעם בעיצוב שגרתי יותר ועם מקום לחמישה נוסעים, הוצג בדטרויט עם הבטחה ל-22.7 ק"מ לליטר בנזין ורמת זיהום נמוכה. האם זה יספיק נגד טויוטה פריוס?
הונדה הציגה בתערוכת דטרויט את האינסייט החדשה, ובמקביל פרסמה תמונות ראשונות של הגרסה האירופית, השונה במקצת בעיצובה מהדגם האמריקני. ההבדלים נעוצים בדרישות השונות של התקינה האירופית והאמריקנית, ועיקרם בפנסי ערפל שונים מלפנים ומאחור. תא הנוסעים אותו מציגה הונדה באמריקה, יגיע לגרסה האירופית ככל הנראה בלי שינויים.
הונדה אינסייט, הגרסה האירופית. אצלנו באפריל-מאי הקרובים
האינסייט היא דור שני למכונית הכלאיים הייעודית של הונדה. היא מחליפה את הדור הראשון, ששיווקו החל בשנת 1999 - שנתיים לאחר טויוטה פריוס, שהוצגה אף היא בדטרויט בגרסה חדשה ומשופרת. הפריוס הפכה מאז השקתה ב-1997 להצלחה רבה, ובהונדה מקווים כי האינסייט החדשה תוכל ליהנות מכך, לאחר שהדור הראשון כשל בגלל שהיו לו רק שני מושבים ומרכב קופה לא שימושי. הדור השני יציע מרכב האצ'בק עם חמש דלתות וחמישה מושבים, ועיצוב המזכיר את הפריוס הקודמת.
הונדה אינה מפרסמת פרטים מלאים על המכונית, אך מציינת את הנתון החשוב ביותר לקוני דגמי כלאיים מסוג זה: תצרוכת הדלק וזיהום האוויר. אלו יעמדו על 22.7 ק"מ לליטר בנזין, ופליטת פחמן דו-חמצני בממוצע לק"מ עומדת על 101 גרם. לפי ההערכות, הפריוס החדשה של טויוטה תציג תצרוכת דלק של למעלה מ-25 ק"מ לליטר, ותפלוט כ-95 גרם CO2 לק"מ.
האינסייט תצויד במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר, שנתון ההספק שלו לא פורסם. מנוע עזר חשמלי עם 14 כ"ס (לעומת 20 בסיוויק ההיברידית, ממנה נלקחה מערכת הכלאיים), יסייע לאינסייט לחסוך בדלק. מנתונים אלה עולה הרושם כי מדובר עדיין במערכת כלאיים צנועה למדי, בשונה מזו המוצעת בפריוס, לה מנוע חשמלי עם 80 כ"ס, המהווה כמחצית מהספק מערכת הכלאיים כולה.
מהונדה נמסר כי כדי לסייע לנהג לחסוך דלק, האינסייט תצויד בתצוגה אלקטרונית המתריאה על בזבוז דלק. יש גם אפשרות לבחור במצב חסכון בדלק, שישנה את תגובת תיבת ההילוכים הרציפה והמנוע כדי להוריד את תצרוכת הדלק.
מערכת הכלאיים - מנוע חשמלי עם 14 כ"ס בלבד
ומתי אצלנו?
האינסייט החדשה צפויה להגיע לישראל בחודשים אפריל-מאי הקרובים, כך נמסר ל-ynet מחברת מאיר, יבואנית הונדה. נכון לעתה, לא ידוע מה יהיה מחירה, אך בחברת מאיר מקווים כי למכונית יהיה תמחור "תחרותי". מחיר הפריוס עומד נכון לעתה על 147,000 שקל, ונראה כי האינסייט צריכה לזכות למחיר דומה כדי להיות תחרותית.