מרצדס G קלאס חוגג 30 שנות ייצור
רכב השטח הוותיק, שלא לומר עתיק, יחגוג בחודש הבא 30 שנה להשקתו בפברואר 1979. ונראה שנשארו לו עוד כמה שנים טובות לחיות
מרצדס תחגוג בחודש הבא 30 שנה ל-G קלאס, רכב השטח הוותיק שמסרב לעבור מן העולם. ה-G קלאס יצא לדרך בפברואר 1979, בתום תהליך פיתוח משותף למרצדס ולשטייר פוך האוסטרית, שגם הופקדה על ייצור המכונית במפעלה בגראץ.
ההחלטה על תחילת פיתוח ה-G התקבלה ב-1972, ובתום שלוש שנים החליטה הנהלת מרצדס לאשר את הפרויקט לייצור. ארבע שנים נוספות נדרשו כדי להביא אותו לציבור, וב-5 בפברואר 1979 ה-G הוצג לראשונה בפני הקהל הרחב.
משפחת ה-G קלאס, 1979
עם השנים רכב השטח הקשוח זכה לפופולאריות הולכת וגוברת, ולמעמד של רכב קאלט. בתחילה הוא הוצע עם מנועים צנועים שסיפקו בין 72 ל-150 כ"ס, אך עם השנים שודרג וכיום הגרסה הבכירה מציעה 507 כ"ס, מה שמאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות. בשנת 1979, נתון כזה היה שמור למכוניות על אקזוטיות ונדירות מאוד.
עם השנים, ה-G קלאס זכה למספר תוספות. ב-1981 הוצעו לראשונה מזגן ותיבת הילוכים אוטומטית, משנת 1990 יש הנעה כפולה קבועה עם נעילה לשלושת הדיפרנציאלים, ומשנת 2001 גם בקרת יציבות - אביזר בטיחות חשוב שלא הומצא בראשית ימין של ה-G.
איורים מתקופת הפיתוח של ה-G קלאס. העיצוב הסדרתי שונה בתכלית
לפי התוכניות העדכניות, ה-G קלאס צפוי להמשיך ולהימכר גם בשנים הקרובות. זאת, למרות שמרצדס כבר הציגה את היורש, ה-GL המודרני שנמכר במקביל. בישראל, ה-G קלאס לא שווק במשך מרבית שנותיו, אך בשנות ה-2000 נחת גם אצלנו. מחליפו, ה-GL, אמנם לא נדרש להמתין יותר מעשרים שנה עד להגעתו אלינו, אך בינתיים לא זוכה להצלחה משמעותית.