נערים גנבו מספרי אשראי, והזמינו איי-פודים
סחורה בשווי עשרות אלפי שקלים נרכשה במרמה, לאחר שנערים פרצו לאתר אינטרנט של חברת תיירות ושלפו משם מספרי כרטיסי אשראי. החוקרים התחקו אחר מחשבי הפורצים ונדהמו לגלות שמדובר במוסד חינוכי
פיצות, ארוחות במסעדות ומכשירי אלקטרוניקה בשווי עשרות אלפי שקלים - זה היקף הונאת כרטיסי האשראי של כנופיה מהשפלה, שחבריה עדיין לא סיימו תיכון. יחידת ההונאה של מחוז מרכז הצליחה לעלות על כנופיית הנערים, תלמידי כיתה י"א, ולעצור אותם לחקירה בעקבות דיווח שהתקבל מחברת כרטיסי האשראי "לאומי קארד". ל-11 הנערים אין עבר פלילי ובתום חקירתם אתמול (יום ב') הם שוחררו ויופנו לשירות המבחן.
לפני כמה שבועות גילו בחברת כרטיסי האשראי כי נפרץ מאגר נתונים שהכיל בתוכו מספר כרטיסי אשראי. בדיקה שערכה המשטרה גילתה כי פרטי כרטיס האשראי היו מוצפנים באתר אינטרנט של חברת תיירות. לקוחות החברה שביקשו להזמין נופש בארץ ובחו"ל, מסרו את פרטי כרטיס האשראי שלהם דרך האתר. לפי החשד, הנערים פרצו למאגר, שלפו ממנו מספרי כרטיסי אשראי ורכשו מוצרים שונים באתרי אינטרנט ובטלפון.
במשטרה גילו שההזמנות בוצעו ממספרי טלפון וממחשבים שונים, וחיכו לרגע המתאים כדי לעלות על הרוכשים האלמונים.
אתמול הגיע הרגע, כאשר חוקרי היחידה עלו על כתובת ה-IP של המחשב שממנו ניסה אחד התלמידים לבצע רכישה באמצעות פרטי כרטיס אשראי מזויף. למרבה ההפתעה, הכתובת הצביעה על מוסד חינוכי באזור השפלה.
"זה התחיל מחוויה של עצם פריצה לאתר התיירות ועם האוכל בא התיאבון, תרתי משמע", אמר מפקד יחידה ההונאה של מחוז מרכז, רב פקד יורם סלקמן. לדבריו, "התברר שאחד הנערים פרץ ראשון לאתר, ולאחר מכן העביר את הפרטים המזויפים שהיו בידו לכמה מחבריו. זה התחיל בקניות קטנות כמו פיצה, עבר לארוחות גדולות יותר ונגמר בסכומים גדולים במסעדות יפניות. חלק מהילדים רכשו מכשירי טלפון, איי-פודים וציוד רב של חשמל ואלקטרוניקה, שרובו הגדול נתפס ויוחזר לספקים שמהם הם נרכשו בעורמה".
שווי הסחורה שנקנתה שלא כדין מסתכם בעשרות אלפי שקלים. מוצרים בשווי 12 אלף יוחזרו לבעלי העסקים. מי שייפגע בכל זאת הם אותם בעלי עסקים, שבהם בוצעו עסקות אשראי מרחוק, כגון פיצריות ומסעדות, שייאלצו כעת להגיע להסדר מול חברת האשראי. חוקרי יחידת המחשב של יחידת הונאה מרכז עצרו את התלמידים. לאף אחד מהם אין עבר פלילי ובתום החקירה הם שוחררו ויופנו לשירות המבחן.