שתף קטע נבחר
 

מאיר ברנד: מעט מאד עסקים יתחמקו מהמשבר

מנכ"ל גוגל ישראל דיבר בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" על הקנייה המקוונת בעקבות המשבר: "בגלל המיתון צרכנים מבלים יותר זמן בבית עם תקציב יותר נמוך". מנכ"ל חטיבת מחשוב אישי ב-HP קרא לשימוש בטכנולוגיה לשיפור מצב העסק

"איש לא מטיל ספק שאנחנו בעיצומה של האטה כלכלית משמעותית בישראל ובעולם. אני לא יודע לאיזה חומרה המשבר הכלכלי יגיע וכמה זמן הוא ייארך. מה שבטוח הוא שמעט מאד עסקים יצליחו להתחמק מהאתגר הכלכלי שבא אלינו", כך אמר הבוקר (ג') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים 2009 של עיתון "כלכליסט".

 

 

ברנד התייחס גם להזדמנויות שבמשבר הדיגיטלי ואמר: "אנחנו בעיצומה של מהפכה דיגטלית שהפכה למרכז חיינו. הצרכנים מובילים את המהפכה הזו. ישראל נמצאת בחזית והצרכנים הישראלים נמצאים במרכזה - 75% מחוברים לאינטרנט, 90% מחוברים בפס רחב מה ששם אותנו במדינות המובילות העולם. אנחנו במקום השני בעולם בזמן שאנחנו מבלים מול המסך".

 

לדבריו, הישראלים מעדיפים עדיין להמשיך ולבצע את הרכישות בפועל בחנויות אבל את המידע הם לוקחים מהאינטרנט. "סקר שנעשה לאחרונה הצביע כי 79% מבצעים רכישה בחנות אך עושים את ההחלטה בעולם המקוון", אמר והוסיף כי "בעולם של מיתון - מהפכות מתקצרות ודווקא פה קורה הפוך. המהפכה מתחזקת במיתון.

 

"הצרכנים מבלים יותר זמן בבית עם תקציב יותר נמוך בגלל המיתון, והם עושים החלטה יותר נבונה. זו הזדמנות לעסקים שמבקשים לקבל החזר מקסימאלי על כל שקל שהם משקיעים בפרסום. האינטרנט מאפשר שיווק באמצעים קטנים יותר".

 

חולדאי: לסייע לעסקים בעוטף עזה

קובי אלבז מנכ"ל חטיבת מחשוב אישי ב-HP ישראל אמר בוועידה כי "בתור מי שמייצג את חברת המחשבים הגדולה בעולם אנחנו לא במקרה נמצאים כאן היום. אנו כאן כדי לתת לכם פתרונות. עוד לא הומצאה הטכנולוגיה כדי לפתור את המשבר הכלכלי, אך ניתן באמצעות טכנולוגיה לשפר את מצב העסק.

 

"שני דברים חשוב לזכור: לא רק אתם נמצאים במשבר כלכלי אלא גם הלקוחות שלכם. תבדקו מה הם חושבים על המוצר ועל העסק שלכם ואיך להדק את היחסים איתם. צריך להתייעל אך לא לפגוע בעסק. משבר כזה לא היה כמותו. סטטיסטית אין פה מישהו שחווה ניהול במשבר כזה".

 

גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נשא דברים בכנס ואמר: "העסקים הקטנים והבינוניים הם שהפכו את תל אביב לבירת היוזמה. אנו גאים בהישגי העבר ושוקדים על פיתוח העסקים הקטנים.

 

"אני מאמין שטיפוח וקידום הפריפריה הם כוח ציוני ואינטרס תל אביבי. המדינה שלנו חייבת להיות שותפה לסיוע לעסקים בעוטף עזה ובדרום. צריך למצוא אמצעים שיעודדו את הדרום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד
מומלצים