שמות חדשים לבובות סשה ומאליה אובמה
מישל אובמה הביעה מחאה נגד השימוש בשמות בנותיה לצרכי שיווק, והיצרנית שינתה שמותיהן מ"מאליה המרהיבה" ו"סאשה המתוקה", ל"מריה המרהיבה" ו"סידני המתוקה"
בשורה מרה לחובבי הבובות שנקראות על שם סלבס אבל אינן דומות להם: אין יותר בובות של סשה ומאליה אובמה. בשורה טובה לשומרי כבודן של האחיות לבית אובמה: הבובות שינו את שמן משום שמישל אובמה, אימן של סשה ומאליה ואשת ברק, אמרה שהשימוש בשמות שתי בנותיה לצרכים שיווקיים, אינו ראוי ואינו הולם.
עד מהרה, שמות הבובות שונו, ו"מאליה המרהיבה" הפכה ל"מריה המרהיבה" ו"סשה המרהיבה" הפכה לסידני המתוקה". כל המכירות של הבובות המקוריות ינותבו לצדקה.
מחברת טיי, המייצרת ומשווקת את הבובות כחלק מסדרת הבובות "טייגירלז", נמסר שהשמות ניתנו לבובות בזמן היסטורי בהיסטוריה של ארצות הברית של אמריקה, אבל שלא היתה כוונה שהבובות ישאו כל דמיון לבנותיו של אובמה, ובזה הם בהחלט הצליחו.
טיי רכבה על גל האובמה עם שתי בובות אלה, 12 אינץ' גובהן, ובעלות "שיער בובות אמיתי", לפי החברה. הן נמכרו ב-9.99 דולר. אולם לפי השיקאגו סאן-טיימס, הן הוצעו ב-100 דולר ליחידה במכירה פומבית באתרי אינטרנט, עוד לפני שהחברה שיחררה את הבובות לנקודות המכירה.
תגובת מישל אובמה לשינוי השמות
האם אחרי ששונו שמות הבובות, מישל אובמה מרוצה? נראה שבהחלט.
"אנו מעריכים את תגובתה של החברה בעניין הזה", אמרה לניו יורק טיימס דוברת מטעמה.
מאליה, 10, וסאשה, 7, אינן המפורסמות היחידות ששמן הוצמד לבובות בסדרת "טייגירלז". בין היתר אפשר למצוא שם גם את בובת "הילארי השמחה", בובת "פאריס היקרה" ובובת "בריטני התוססת".
בקרוב: אמצעים נגד שימוש במשפחת אובמה לצרכי שיווק
הבובות הן רק חלקיק במאניית שיווק אובמה גדולה שמציפה את אמריקה. בחדשות ABC דווח לאחרונה על מכירות גואות של דמויות אקשן בדמותו של הנשיא, קוקטיילים שנושאים את שמו ועוגות אישיות שחקוק עליהן דיוקנו. מאניית השיווק הגיעה גם לפתחן של בנותיו עם הבובות הללו, ועם ביקוש אדיר לבגדים דומים לאלה שהן לובשות.
גם אביהן הנשיאותי של הבנות זכה למנה הגונה של בובות שנוצקו בדמותו, שהבכירה שבהן הוצבה במוזיאונים השונים של "מדאם טוסו" באירופה, בעלות של 260 אלף דולרים לכל פסל.
בובות שעווה בצלמו של ברק אובמה הוצבה לראשונה בוושינגטון, עוד לפני שזכה בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. לאחר מכן הוצבו ורסיות בובתיות שלו בניו יורק,בלאס וגאס, בהונג קונג ובשנגחאי.
גם בחברת לגו לא התעלמו מהפוטנציאל המסחרי האצור באובמה. בסוף השבוע שלפני השבעתו לתפקיד נשיא ארצות הברית, אתר "לגולנד" בקליפורניה ערך הדמיה של האירוע בעזרת אנשי וקוביות לגו. נראה שכל דבר מרצ'נדייז הקשור בנשיא החדש הופך די מהר לרב מכר.
עקב כך, לפי חדשות בלומברג, עורכי הדין של הבית הלבן החלו מתחמשים באמצעים משפטיים כנגד שימוש מסחרי בשמו ובדמותו של אובמה, שהפך לאייקון לאומי. בתכנון: מדיניות שתגן על הדמות הנשיאותית, באופן שלא יפגע בהתלהבות שיש בקרב הציבור כלפי הנשיא.