התאונה בארה"ב: הטייסים הפרו את חוקי התעופה
חוקר הרשות הלאומית לביטחון בתעבורה אמר כי אין להפעיל את הטייס האוטומטי במצבים בהם מצטבר קרח על המטוס. בהתרסקות נהרגו 50 בני-אדם, ביניהם שני ישראלים
גורם רשמי ברשות התעופה בארה"ב אמר הערב (יום א') כי המטוס של חברת קונטיננטל שהתרסק בבפאלו ביום שישי היה על מצב של טייס אוטומטי - ובכך הפר את חוקי התעופה. בתאונה נהרגו 50 בני-אדם ובהם שני ישראלים: רות הראל-כץ, המתגוררת בארה"ב, וג'ורג' אבו-כרם, בן 27 מטבריה.
חוקר הרשות הלאומית לביטחון בתעבורה, סטיב צ'ילנדר, אמר כי טייסים נדרשים לטוס באופן ידני במצבים בהם מצטבר קרח על המטוס - שהיה ככל הנראה הסיבה להתרסקות. על כנפי המטוס שהתרסק נמצאה כמות "משמעותית" של קרח.
49 נוסעים ואנשי צוות היו על טיסה מספר 3407 מניוארק לבפאלו וכולם נהרגו. בבית שספג את פגיעת המטוס היה אדם נוסף וגם הוא נהרג.
צ'ילנדר אמר הלילה כי המטוס קיבל ממגדל הפיקוח את מסלול הנחיתה הפונה לכיוון דרום-מערב, אך המטוס נמצא כשחרטומו פונה לצפון-מזרח.
צ'ילנדר ציין כי החוקרים מפענחים את המידע שהצטבר בקופסאות השחורות שהיו על המטוס ובהן הקלטות הצוות על הצטברות קרח על גוף המטוס והכנפיים.
יש לציין כי הצטברות קרח על כנפי המטוס כבר היתה הגורם לכמה התרסקויות בעבר. בנוסף, יודגש כי מטוס אחר שטס באזור בפאלו דיווח למגדל הפיקוח בעיר על הצטברות קרח בכנפיו זמן קצר לפני ההתרסקות.