יונדאי, מאחורייך: שברולט מציגה ספארק
שברולט חושפת מכונית קטנה עם חשיבות גדולה - הספארק. תשווק החל מ-2010 ותתחרה ביונדאי i10 ופיאט פנדה. יוניברסל מוטורס ישראל (UMI): רוצים אותה אצלנו
שברולט פרסמה תמונות נוספות של הספארק (Spark, ניצוץ), עירונית קטנה וחשובה מאד עבור האמריקנים. מדובר ביורשת לשברולט מאטיז, ששווקה בתחילה כדייהו ופותחה על-ידי הקוריאנים. גם הדגם החדש ייוצר בדרום-קוריאה, אם כי הפעם מדובר בפיתוח מלא של ג'נרל מוטורס, ובמכונית שתוכננה כך שתתאים לשיווק בכל רחבי העולם. בשברולט מקווים כי הפעם מדובר במוצר שיתאים יותר לטעם האירופי, ולשוק מכוניות המיני המפותח שלו, הנשלט בשנים האחרונות על-ידי פיאט (עם הפנדה וה-500).
שברולט ספארק - עם חמש דלתות (פתיחת האחוריות - ממסגרת החלון)
הספארק תשווק החל מראשית 2010, וצפויה לנחות גם בישראל. כאן תפגוש יריבה משמעותית אחת בלבד - יונדאי i10, ששיווקה החל לאחרונה. מובילת הטבלה באירופה, פיאט פנדה, איננה שחקנית משמעותית בשוק הישראלי ומציגה רמת מכירות נמוכה למדי. מ-UMI נמסר ל-ynet כי למרות שעדיין לא התקבלה החלטה סופית, הם מתעניינים מאד במכונית ורוצים לשווקה בישראל.
תא הנוסעים, עם תיבה אוטומטית (איור מחשב)
הספארק גדולה משמעותית מהמאטיז אותה היא מחליפה, וגם מה-i10. אורכה עומד על 364 ס"מ, לעומת 356.5 במתחרה של יונדאי ו-349.5 בלבד במאטיז המיושנת. בסיס הגלגלים עומד על 237.5, חצי ס"מ יותר מב-i10 ו-3.5 יותר מבמאטיז. בגרסת הטרום-ייצור שתוצג בז'נבה בחודש הבא, הספארק תצויד בחישוקי "15, לעומת "13 בלבד במאטיז, אם כי גרסאות הבסיס יוצעו ככל הנראה עם חישוקים צנועים יותר.
שברולט אינה מפרסמת פרטים מלאים על המכונית, ומסתפקת בחשיפת נפח שני מנועי הבנזין - 1.0 או 1.2 ליטר. לא ידוע אם מדובר במנועים המוכרים של שברולט, שמספקים 66 ו-72 כ"ס בהתאמה, או במנועים חדשים. בכל מקרה, יהיו להם ארבעה צילינדרים ו-16 שסתומים, והיא תשווק גם עם תיבת הילוכים אוטומטית. הספארק תוצע עם מפרט בטיחות הכולל עד שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית (ESP), שתידרש ב-2010 כתנאי לשיווק בישראל.