שתף קטע נבחר
 

יונדאי: קווים לדמות הטוסון הבא

יונדאי מפרסמת תמונות של רכב פנאי חדש שיוצג בז'נבה כדגם תצוגה, ובתערוכת פרנקפורט כמכונית סדרתית. מנכ"ל יונדאי ישראל, דן אורנשטיין: תחילת יצור מתוכננת תוך שנה, ומכוניות ראשונות יגיעו לישראל מעט מאוחר יותר. וגם - יונדאי i20 עם שלוש דלתות

יונדאי מחממת את השוק לקראת הטוסון הבא, שצפוי תוך פחות משנה. מכונית התצוגה שתעניק הצצת "בקרוב", תערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה שתפתח בחודש הבא, תחת השם ה"איק-סוניק" (ix-onic), שמכונה גם HED-6. כאשר יגיע רכב התצוגה לייצור סדרתי, יוחלף שמו ל-ix35, והוא יצוייד במרכב חמש דלתות, יחד עם מנוע ותיבת הילוכים חדשים. תחילת השיווק, כך מאשרים בחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, צפויה בראשית 2010.


יונדאי איק-סוניק. רכב תצוגה שיהפוך למחליף הטוסון - ix35

 

האיק-סוניק מצוידת במנוע 1.6 ליטר עם 170 כ"ס ותיבת שישה הילוכים רובוטית עם מצמד כפול. את הכוח מעביר המנוע לכל ארבעת הגלגלים, אם כי בדגם הסדרתי תהיה ככל הנראה גם גרסת הנעה קדמית. ה-ix35 יתבסס על פלטפורמת ה-i30, המשפחתית הקומפקטית של יונדאי, ויתחרה ברנו קוליאוס ופולקסווגן טיגואן.


איק-סוניק

 

מהנתונים המעטים שפורסמו, עולה כי הדגם החדש צפוי להיות גדול מהטוסון במספר ממדים. אורכו 440 ס"מ - 7.5 יותר מברכב הפנאי הוותיק (432.5 ס"מ). הרוחב צמח בשישה ס"מ ל-185, וגם בסיס הגלגלים, שבטוסון היה צנוע למדי - 263 ס"מ - צפוי לצמוח. נתון הגובה דווקא הצטמק, מ-173 ס"מ ל-165 בלבד באיק-סוניק. עם זאת, עד לדגם הסדרתי, כל הנתונים הללו עשויים להשתנות - ובמיוחד מידת החישוקים המוגזמת ("21).


i20 עם שלוש דלתות

 

לצד מכונית התצוגה, יונדאי תערוך בז'נבה גם הופעת בכורה ל-i20 במרכב שלוש דלתות. מדובר בגרסה שנייה למחליפת הגטס, שהופיעה לראשונה בתערוכת פריז בסוף שנה שעברה. הגרסה החדשה זהה מכנית לדגם בעל חמש הדלתות, ושונה ממנו רק במספר הדלתות. הגרסה החדשה, כמו חמש הדלתות צפויה להגיע לישראל בשלב מאוחר יותר של השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים