שתף קטע נבחר
 

הלוטו החדש: פחות זוכים ביותר כסף

הפרסים בהגרלות יגדלו, אך הסיכוי לזכות בהם יקטן ב-35%. סכום המינימום לזכייה בפרס הראשון עלה מ-4 ל-5 מיליון שקל. אשתקד גילגל מפעל הפיס 3 מיליארד ו-950 מיליון שקל

הסיכוי לזכות בפרסים בהגרלת הלוטו יקטן מעתה ב-35%, אבל שווי הזכייה בפרס הראשון, השני והשלישי יהיה גדול יותר. זו הבשורה שיצאה היום (ב') ממסיבת עיתונאים לרגל השקת הלוטו החדש שהתקיימה בתל-אביב. משמעות הדבר: השנה פחות אנשים יזכו בלוטו, אבל אלה שיזכו, ישלשלו לכיסיהם סכומים גדולים יותר. ההגרלה הראשונה במתכונת החדשה תתקיים ב-28 בפברואר.

 

במסיבת העיתונאים - בהשתתפות מנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק; סמנכ"ל השיווק, דורון אנגל והפרסומאי ראובן אדלר, מבעלי אדלר-חומסקי - נמסר כי במפעל הפיס הגדילו את מספר אפשרויות הניחוש במטריצה המרכזית מ-34 ל-37. מעתה יהיה קשה יתר לנחש את המספרים בלוטו, ולכן צבירת הפרס הראשון תהיה ארוכה יותר, ויתכן שיהיו הגרלות רבות יותר ללא זוכים.

 

עם זאת, סכום המינימום לזכייה בפרס הראשון עלה ב-25% - מ-4 ל-5 מיליון שקל. בראשונה גם הפרס השני בלוטו יהיה נצבר, ועשוי להגיע ליותר ממיליון שקל.

 

במפעל הפיס הקטינו את מספר האפשרויות במטריצת המספר החזק מ-10 ל-8, לכן קל יהיה לעלות ברמת פרסי המשנה ולזכות בסכומי כסף גבוהים יותר.

 

סוטניק אמר שב-2008 מפעל הפיס גילגל 3 מיליארד ו-950 מיליון שקל שהופנו לקהילה, ואולם משרד האוצר החליט לבטל שני משחקים, ועל כן פגע בהכנסות מפעל הפיס ב-130 מיליון שקל.

 

"הלוואי שיכולנו לקבל מהאוצר יותר גיבוי למשחקים החדשים", אמר מנכ"ל מפעל הפיס. "אנחנו מבקשים יותר כלים כדי שנוכל להביא יותר כסף ולחלק לקהילה. שוק ההימורים הלא-חוקי מגלגל 11.5 מיליארד שקל, כך שעדיין יש שטח אפור שאנחנו יכולים לנצל.

 

"רבים מהקהילה נמצאים שם, והם נמצאים במקום הלא נכון. המטרה שלנו השנה היא להגיע ל-4 מיליארד ו-150 מיליון שקל, ואם האוצר לא היה מבטל משחקים ב-2008, היינו מגיעים קרוב מאוד לסכום הזה כבר בשנה שחלפה".

 

לוגו חדש ללוטו, מחיר ישן לטפסים

אנגל מסר במסיבת העיתונאים כי מאז הוצג ב-2007 משחק הדאבל לוטו, חל גידול של 15% (120 מיליון שקל) בהכנסות.

 

לדברי סמנכ"ל השיווק של מפעל הפיס, הכנסות הלוטו עלו ב-5-4 השנים האחרונות מ-3 מיליארד שקל ל-4 מיליארד שקל בקירוב. היקף מכירות הלוטו: 930 מיליון שקל בשנה.

 

אדלר אמר כי במסגרת קמפיין הפרסום של הלוטו החדש, שיעלה ביום רביעי הקרוב, עודכן הלוגו של מפעל הפיס, ובקמפיין יושם דגש על הגדלת הפרסים וחיזוק באמונה ביכולת לזכות.

 

עוד נמסר כי 63.4% מהאוכלוסייה הבוגרת קנתה בשלב כלשהו בחייה טופס לוטו, לפי סקר TGI האחרון. ממפעל הפיס נמסר כי אין כרגע כוונה להוריד את מחיר טפסי ההגרלה, הזוכים עדיין יאלצו לשלם למדינה 25% מס על זכייה שגבוהה מ-54 אלף שקל, וכי מפעל הפיס ימשיך להתנהל ללא יו"ר לפי שעה. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סוטניק (משמאל) ואדלר, היום
צילום: שמואל רחמני
הלוגו החדש
מומלצים