שתף קטע נבחר
 

כביש 431 - מעקות הבטיחות יתוקנו

שאלת תקינות מעקות הבטיחות בכביש 431, עומדת לקבל ביטוי כספי. המדינה מאיימת להקפיא מאות מיליוני שקלים לחברת דניה-סיבוס, האחראית על מעקות הבטיחות שהוקמו לאורכו

המדינה מאיימת: אם לא יתוקנו ליקויים בטיחותיים בכביש 431 החדש, לא נעביר מאות מיליונים לזכיינית. ל-ynet נודע כי בישיבה שנערכה אתמול (ב') בין בכירים במשרדי התחבורה והאוצר, ומנהלי זכיינית כביש 431, חברת דניה-סיבוס, הזהירו נציגי הממשלה כי אם לא יתוקנו ליקויים בטיחותיים בכביש, תוקפא העברת מאות מיליוני שקלים לחברה. הליקויים אליהם מתייחסים נציגי הממשלה נוגעים למעקות הבטיחות: על-פי החשד, בכמה קטעים בכביש החדש בוצעה התקנת המעקות שלא על-פי התקנות הרלוונטיות. כביש 431, שנפתח לתנועה לפני כשלושה שבועות בלבד, מחבר בין ראשון לציון ומודיעין.

 

  • האם צריך לסגור את כביש 431?

 

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים אומרים היום ל-ynet כי הם פועלים יחד עם משרד האוצר ומע"צ לתיקון הכשל שהתגלה בהרכבת מעקות הבטיחות. מהזכיינית, חברת דניה-סיבוס, נמסר בתגובה כי מעקות הבטיחות וכל חלקיהם בטיחותיים, ועומדים בכל התקנים והדרישות.


המדינה: אם לא יתוקנו הליקויים, לא יועבר כסף (צילום: יוסי צבקר)

 

המרחיקים החדשים

אזהרת משרדי הממשלה מהווה אישור לבקשת החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), שפנתה בשבוע שעבר בדרישה לעכב את העברת הכספים לזכיינית. זאת, מאחר שבמע"צ חושדים כי דניה-סיבוס לא עמדה בכל תנאי החוזה שנחתם מול המדינה, וכתוצאה מכך נוצרו לכאורה ליקויים בטיחותיים בכביש.

 

ל-ynet גם נודע כי במהלך הישיבה, הודיעו מנהלי חברת דניה-סיבוס כי בכוונתם להזמין כמה אלפי "מרחיקים" חדשים: מדובר באחד החלקים החשובים ביותר במעקה הבטיחות, המחבר את העמודים למעקה. בשבוע שעבר הביעו במע"צ חשש כי לאורך כמה קילומטרים בכביש מותקנים "מרחיקים" תחליפיים, שאינם עומדים בתקנים שקבעו ועדה בין-משרדית ומע"צ.

 

במשרדי הממשלה יש מי שרואה בהזמנת החלקים החדשים משום הודאה של החברה, בכך שהתקנת המעקות לא נעשתה בהתאם לתקן שקבעה הרשות האחראית - מע"צ.

 

לדברי מקורות המקורבים לדיונים המתקיימים בין משרדי הממשלה והזכיינית, האיום לעצור את העברת הכספים התקבל בניגוד לעמדת משרד התחבורה, שדווקא תמך בהעברתם. על-פי הערכות, במשרדי האוצר והתחבורה נזהרים בהתנהלותם מול דניה-סיבוס, במטרה שלא להרתיע חברות פרטיות אחרות מלהשתתף בפרויקטים ציבוריים עתידיים.

 

אלא שלדברי אותם מקורות, יש לנקוט יד קשה מול הזכיינית ולדאוג כי תעמוד בכל תנאי החוזה שחתמה מול המדינה. זאת, על-מנת לוודא כי כביש 431 עומד בכל תקני הבטיחות שקבעו מע"צ והוועדה הבין-משרדית.

 

משרד התחבורה: "פועלים לתיקון הכשל"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לדברים כי "משרדי התחבורה והאוצר פועלים בימים אלה לתיקון הכשל שהתגלה בהרכבת מעקות הבטיחות בכביש 431. אין בכוונתנו להתייחס לנאמר בדיונים הפנימיים המתקיימים במשרד. עם זאת, יודגש כי משרדנו - בשיתוף משרד האוצר והחברה הלאומית לדרכים - עושים את כל הדרוש כדי להבטיח את בטיחות הכביש בזמן הקצר ביותר".

 

בחברת דניה-סיבוס מאשרים כי אכן מתנהלים דיונים עם משרדי הממשלה, אך מדובר בדיונים שגרתיים - "שהתקיימו לפני פתיחת הכביש, ויתקיימו גם בעתיד". בחברה מבקשים להבהיר כי "כביש 431 הוא מהכבישים הבטיחותיים והמתקדמים בישראל, וכל מעקות הבטיחות - וכן כל מרכיביהם - בטיחותיים, ועומדים בכל התקנים והדרישות". עוד מציינים בחברה כי הרקע למחלוקת בעניין הכביש, הוא סכסוך מסחרי עם אחת החברות עימן עבדה הזכיינית במהלך סלילת הכביש.  

 

ממע"צ נמסר ל-ynet כי "החברה הלאומית לדרכים, בשיתוף עם משרדי התחבורה והאוצר, מקיימת בירור לבדיקת הטענות, לכאורה, העולות מהעתירה לסגירת הכביש (שהוגשה לפני כשלושה שבועות, ש.ה), בנושא אביזרי הבטיחות בכביש מספר 431. החברה תמשיך לבצע בדיקות הבטחת איכות ותפעל על מנת להבטיח עמידה של הזכיין בתקנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כביש 431: מעורר מחלוקת מאז נפתח
צילום: יוסי צבקר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים