שתף קטע נבחר

Gmail זו עדיין האופציה הכי טובה / דעה

למרות התקלה בשירות אתמול, היסטוריה של שש תקלות בשמונה חודשים ומכת הפישינג , Gmail זו הבחירה הטובה ביותר למי שמחפש שירות מייל אמין ויציב

כמה עצבים הפגינו משתמשי Gmail בכל העולם כשניתקו אותם מתיבת המייל שלהם למשך כ-4 שעות בעקבות התקלה שאירעה אתמול. בשנים האחרונות הורחב Gmail משירות מייל למרכז תקשורת קטן: יש בו צ'ט בילט אין, אפשרות לשיחה קולית או בווידאו, והוא מרכז גם שירותי גוגל אחרים כמו מסמכים ויומן, כך שהמחסור הורגש במיליוני משרדים.

 

Gmail שינה את האופן בו אנשים משתמשים בדואר האלקטרוני וצבר לא מעט מאמינים: במקום ה-4 מגהבייט העלובים שקיבלנו עד אז, גוגל שברה את השוק וחילקה גיגהבייט אחד, שהלך וצמח וממשיך לגדול.

 

אבל אולי האמונה הזו מתחילה להיסדק, על רקע שש תקלות, הודעות שגיאה והפסקות בשירות למיניהן, שאירעו ב-Gmail בשמונה החודשים האחרונים. יש המותחים ביקורת על השיטה המבוזרת בה משתמשת גוגל, שנקראת מחשוב ענן (Cloud Computing).

 

ספאם ופישינג

כעת, יום לאחר התקלה הגדולה, מתבהר שהפופולריות של השירות הזה (אמנם רק מקום רביעי בעולם נכון לינואר האחרון, אך הפסיד בעיקר למתחרות ותיקות מאוד שכבר צברו מנויים במשך עשור. יש כאלו שלא יחליפו כתובת מייל כשם שלא חליפו מספר סלולרי) יכולה להיות גם בעוכרו.

 

לפני כמה חודשים חגג ספאמר וזיבל תיבות של לא מעט משתמשי Gmail ישראלים בפרסומת לחנות גאדג'טים, שמי שקונה בה משהו - עדיף שיצית את השטרות שלו ויחמם קצת את הבית בחורף.

 

החדירה לתיבות התבצעה, ככל הנראה, בשיטת הניחוש: שם המשתמש והסיסמה נלקחו ממאגר מידע של אתר אחר, ולפחות חלקם התאימו גם לחשבונות Gmail שאותם המשתמשים רשמו.

 

דיווחים טריים מספרים שרק יממה אחרי התקלה המביכה של אתמול, מכת פישינג נוספת מתפשטת במהירות: אתר בשם Viddyho מתחזה לדבר האמיתי ומנסה לסחוט מהגולש את פרטי הכניסה ל-Gmail שלו.

 

עדיף על תקשורת באמצעות מדורות

אבל כל זה לא מפחית מהאיכות של Gmail בתור שירות המייל הכי טוב ואמין שיש לאינטרנט להציע. אף חברה לא מושלמת, אבל לפי מאט גלוזבאך, מנהל מוצר בחברה, ה-Uptime של ה-Gmail (הזמן בו האתר פועל בצורה תקינה) - עומד על יותר מ-99.9 אחוז. אולי 100 עגול, כמו שאמרו לנו בבית ספר, זה באמת רק לאלוהים.

 

סול הנסל, בניו-יורק טיימס, מנסה להביר את הסיבה לבהלה: "לכל חברה שאי פעם עבדתי איתה הייתה מערכת מיחשוב פנימית שקרסה לפחות באותה תכיפות כמו Gmail. אבל פסיכולוגית, קל יותר להתמודד עם בעיה שמתרחשת מתחת לקורת הגג שלך מאשר בעיה שנגרמת על-ידי מישהו במקום רחוק, שאי אפשר להתקשר אליו כדי להתלונן".

 

בל נשכח: Gmail לא יבקש מכם להיכנס פעם בחודש כדי שלא יסגרו לכם את התיבה בגלל חוסר שימוש. הוא לא יחליף ממשק למשהו חדש וזר פעם בשנה, ויכריח אתכם להתרגל מחדש. הסיכויים שכל המייל יילך לעזאזל עדיין נמוך יותר, נאמר, מאשר אם הוא צרוב על דיסק הנוטה להישרט, או שמור על כונן קשיח רגיל לחלוטין בבית.

 

Gmail גם לא ישלח לכם ערימות ענק של ספאם תוך שיתוף פעולה סמוי עם המפרסמים, כמו שעושות כמה ספקיות מייל שאינן נקיות כפיים, לרבות חברות ישראליות קיקיוניות. ואלו רק חלק מהיתרונות שבשימוש בשירות של חברה גדולה, אמינה ויציבה יחסית.

 

בשורה התחתונה אם לא נוכל לתת אמון אפילו ב-Gmail, נצטרך לחזור ולתקשר זה עם זה באמצעות הדלקת מדורות על גבעות - או גרוע מזה, באמצעות Hotmail.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים